וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "ארה"ב תפעל בסוריה, שיקול דעת זה לא גמגום"

נשיא המדינה שמעון פרס אמר בראיון לגלי צה"ל כי אובמה לא יעבור לסדר היום על רצח בגז. ביחס לביקורת על העיכוב בתקיפה: "איני מזלזל בשיקוליו של אובמה. יש להתאזר בסבלנות"

עריכה: יאיר דניאל

נשיא המדינה שמעון פרס אמר הבוקר (שני) כי הוא בטוח שארצות הברית תפעל בסוריה, תגובה לשימוש בנשק כימי שגבה לדברי האמריקנים את חייהם של 1,429 בני אדם. בראיון לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל אמר הנשיא כי בדרך זו או אחרת, הנשיא ברק אובמה "לא יעבור לסדר היום על הגז ורצח הנשים והילדים. זו בעיה עולמית. המצב הנוכחי לא יישאר כפי שהיה. אין לי ספק בעמידתו המוסרית והאופרטיבית של הנשיא אובמה. אני מציע להתאזר בסבלנות. אני בטוח שארה"ב תגיב".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, מרץ 2013. AP
"המצב הנוכחי לא יישאר כפי שהיה" פרס עם הנשיא אובמה/AP

בהתייחסו לביקורת שנמתחה על אובמה, בשל החלטתו לעכב את תקיפה נגד סוריה ולפנות ראשית לאישור הקונגרס, אמר פרס: "לא הייתי מזלזל - לא בעקרונותיו ולא בשיקוליו. שיקול דעת זה לא גמגום. הוא בכל זאת הציל את הכלכלה האמריקנית". פרס הוסיף כי "לא היה נשיא יותר ידידותי ממנו שענה לכל בקשותינו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בינתיים נמשכים המאמצים של הבית הלבן כדי לשכנע את הקונגרס לתמוך בפעולה בסוריה, ולצדם נמשכות ההכנות לתקיפה.

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי בתום תדרוך מסווג לעשרות סנאטורים, אמר כמה מהם כי יש "למקד" את מטרות המבצע בסוריה.

הקונגרס צפוי לחזור מפגרת הקיץ ב-9 בספטמבר, ובבית הלבן מזהירים את המחוקקים כי הצבעה נגד תקיפה עלולה לפגוע בבעלות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון, ובראשן ישראל. "קשרי ארה"ב ישראל היו 'הפיל בחדר'", סיפרו חלק מהסנאטורים לאחר שתודרכו בידי הממשל.

הלילה דווח כי נושאת מטוסים אמריקנית "נימיץ" וספינות נוספות עושות את דרכן לכיוון הים האדום, כדי לסייע בתקיפה אפשרית מצד ארצות הברית בסוריה, אם יידרשו לכך.

נושאת המטוסים הגרעינית "אנטרפייז" פורשת לגימלאות. דצמבר 2012. רויטרס
נושאת מטוסים אמריקנית בדרך לאזור, הרוסים שלחו ספינות ריגול בתגובה/רויטרס

גורם ביטחוני בוושינגטון אמר כי קבוצת כלי השיט המתלווים ל"נימיץ" כוללת ארבע משחתות וספינת קרב. עוד אמר הגורם הביטחוני כי לפי שעה לא ניתנה הוראה לכלי השיט לנוע למזרח הים התיכון. ואולם לטענתו, הספינות, המשייטות בים הערבי, נעות לכיוון מערב כדי להיות מוכנות להוראה שכזו. לפי שעה לא ידוע מתי יגיעו כלי השיט לאזור הים האדום.

בתגובה, דווח הבוקר בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי ספינת ריגול רוסית עושה דרכה לים התיכון. על פי הדיווח, הספינה עזבה את כבר את הבסיס הצבאי בים השחור, ונשלחה לאזור כדי "לאסוף מידע בשל העימות המחריף". במשרד ההגנה של רוסיה הכחישו את הדיווח.


לקראת תקיפה בסוריה - כותרות נוספות
בדרך לתקיפה? "נושאת מטוסים אמריקנית נעה לאזור"
מרקל בעימות בחירות: בסוריה קרה פשע - ולא נתערב
אסד מתגרה: "סוריה תתמודד עם כל תוקפנות חיצונית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully