וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה שוקל להורות על תקיפות אוויריות בסוריה

ההתקדמות המהירה של אנשי "המדינה האיסלאמית", יחד עם הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, עשויה להביא לכך שמטוסים ומל"טים אמריקנים יפעלו נגד דאעש גם בסוריה

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, אוגוסט 2014. AP
הנשיא אובמה, השבוע/AP

ממשל אובמה שוקל להרחיב את פעולתו נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ולראשונה להפציץ את יעדי הארגון בשטח סוריה. פקיד בכיר בוושינגטון אמר אמש (שישי) כי ההתקדמות המהירה של המורדים הסונים, לצד הוצאתו להורג של העיתונאי ג'יימס פולי, תרמה להבנה שיש לגבש מדיניות חדשה במאבק נגדם.

עד כה נמנע הנשיא ברק אובמה מהתערבות צבאית בשטח סוריה. בתחילת חודש יולי נכשל מבצע קומנדו לחילוץ פולי, וזו הייתה הפעם הראשונה שחיילים אמריקנים באו במגע קרקעי עם אנשי "המדינה האיסלאמית".

לפי גורמים בממשל ששוחחו עם ה"ניו יורק טיימס", נשקלת גם אפשרות לחמש תוך זמן קצר את המורדים המתונים, הנלחמים בסוריה נגד "המדינה האיסלאמית" ונגד משטר אסד. אפשרות נוספת היא לחמש את המיליציות הכורדיות בסוריה, כפי שנעשה בשטח עיראק.

חדשות נוספות מהעולם
בני זוג יהודים נרצחו בדירתם באיסטנבול
ארה"ב: "דאעש - מעבר לכל איום שראינו"
דובר דאעש נהרג בהפצצה של צבא אסד

מטוסי F-18 על נושאת המטוסים ג'ורג' בוש ממנה משוגרות התקיפות לעבר עיראק – יולי-אוגוסט 2014. U.S. Navy, אתר רשמי
מטוסי F-18 על נושאת המטוסים "ג'ורג' בוש" במפרץ הפרסי/אתר רשמי, U.S. Navy

לפי דיווחים נוספים, אחת האפשרויות המרכזיות שנשקלת היא לפתוח במערכה אווירית נגד יעדי "המדינה האיסלאמית" בצפון סוריה. בין היתר, נבדקת אפשרות לחסל בכירים בשרשרת הפיקוד של דאעש באמצעות ירי מלט"ים, כפי שארה"ב עושה בתימן, בסומליה ובפקיסטן.

דברים אלה מגיעים אחרי שראשי המערכת הביטחונית בארה"ב כינסו מסיבת עיתונאים בפנטגון, בה רמזו על הרחבת המערכה נגד "המדינה האיסלאמית". ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, מרטין דמפסי, אמר בפנטגון כי לא ניתן יהיה להביס את "המדינה האיסלאמית" ללא מערכה בסוריה.

כשנשאל אם ארה"ב עומדת לצאת למערכה אווירית בסוריה, השיב דמפסי כי "תקיפה אווירית תהיה רק חלק קטן" ממה שדרוש. שר ההגנה, צ'אק הייגל, אמר כי "אנו בודקים את כל האפשרויות לעצירת הארגון הזה, שהוא מתוחכם ובעל ממון רב יותר מכל מה שראינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully