וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת הזוועה: דאעש ערף ראשו של עיתונאי יהודי-אמריקני

3.9.2014 / 0:22

אנשי "המדינה האיסלאמית" פרסמו סרטון שבו הם מוציאים להורג את סטיבן סוטלוף, שהופיע בתיעוד רציחת ג'יימס פולי. "מדוע אני צריך לשלם בחיי על מעורבות ארה"ב?" שאל לפני שאיבד את חייו

עריכה: ניב פוקס

פעם שנייה בשבועיים: אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסמו אתמול (שלישי) סרטון שבו נראים האיסלאמיסטים הסונים מוציאים להורג את העיתונאי היהודי-אמריקני, סטיבן סוטלוף, בן 31. האדם שערף את ראשו הוא ככל הנראה אותו לוחם בריטי, שרצח את העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, בסרטון שפורסם לפני כשבועיים.

בסרטון, שפורסם אמש ברשת, נראה סוטלוף פונה למצלמה ואומר: "שמי סטיבן ג'ואל סוטלוף. עכשיו אתם בוודאי יודעים מי אני ומדוע אני מופיע בפניכם". הוא המשיך ופנה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ואמר: "מדיניות החוץ שלך, של התערבות בעיראק, נועדה לשמור על חיי אמריקנים ועל האינטרסים של ארה"ב. אז מדוע אני צריך לשלם בחיי בשל ההתערבות הזו? האם אינני אזרח אמריקני?".

"ביזבזת מיליארדים מכספי המסים שלנו", ממשיך סוטלוף בהודעה שהוא מקריא למצלמה. "איבדנו אלפי חיילים שלנו במערכה הקודמת נגד 'המדינה האיסלאמית'. היכן טמון האינטרס של העם האמריקני בהצתה המחודשת של המלחמה הזו?".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ניצל מטבח של דאעש: "זרקו מאות למשאיות וירו בהם"
ליידי אל-קאעדה: המחבלת המסוכנת ביותר בעולם
ההצלחה של דאעש היא ההצלחה של איראן / פרשנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטיבן סוטלוף רגע לפני שראשו נערף לכאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מהמעט שאני יודע לגבי מדיניות חוץ, אני זוכר ימים שלא ניתן היה לנצח בבחירות מבלי להבטיח להחזיר את הבנים הביתה מעיראק ומאפגניסטן ולסגור את גואנטנמו. כעת, אובמה, אתה כבר בשלהי כהונתך. לא השגת דבר מזה, ואתה מוביל אותנו בערמומיות - את בני עמך - לאש הגיהנום", הוסיף סוטלוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אובמה, נמשיך לשחוט את אנשיך"

בסרטון נראה גם רעול פנים - ככל הנראה עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי, האזרח הבריטי שהוציא להורג העיתונאי ג'יימס פולי - אומר: "חזרתי, אובמה. חזרתי בגלל מדיניות החוץ שלך השחצנית שלך כלפי המדינה האיסלאמית, ובגלל ההתעקושת שלך להמשיך להפציץ באמרלי, בזמאר ובסכר מוסול חרף האזהרות החריפות שלנו. אובמה, אין לך מה להרוויח אלא את חייו של אזרח אמריקני נוסף. ככל שהטילים שלך ימשיכו להכות באנשינו, הסכינים שלנו ימשיכו לשחוט את צווארם של אנשיך".

בהמשך, איים רעול הפנים להוציא להורג גם בן ערובה בריטי שלדברי הארגון שמו הוא דיוויד היינס. הוא הזהיר את ממשלות העולם להתרחק מ"אמריקה, שותפתו של השטן נגד 'המדינה האיסלאמית'".

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר כי ארצות הברית אינה יכולה לאמת עדיין את רציחתו של סוטלוף. בתדרוך לעיתונאים אמר ארנסט שאם קיים וידאו כאמור, הוא ינותח בזהירות.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי הבהירה כי "קהיליית המודיעין תעבוד מהר ככל האפשר לוודא את אותנטיות הסרטון. אם הוא יתגלה אמיתי, אנו נגעלים מהמעשה האכזרי הזה שגבה חיים של עוד אזרח אמריקני חף מפשע. הלב שלנו יוצא אל משפחת סוטלוף, ונפרסם עוד מידע ככל שהוא יהיה זמין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיוויד היינס, השבוי הבריטי שמופיע בסוף הסרטון./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר פנתה אמו של סוטלוף, שירלי, בקטע וידאו שפרסמה אל מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. היא סיפרה כי בנה טס למזרח התיכון על מנת לסקר את סבלם של מוסלמים. "לא ראינו את סטיבן זה למעלה משנה ואנחנו מתגעגעים אליו מאוד", אמרה. "אנחנו רוצים לראות אותו בטוח בבית ולחבק אותו". היא ביקשה שבנה לא יוענש על דברים שאינם בשליטתו.

ב-19 באוגוסט פרסם דאעש סרטון מחריד המתעד את הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שנעלם בסוריה ב-2012. אדם רעול פנים ערף את ראשו במיקום לא ידוע. לפני שנרצח, אמר פולי למצלמה כי "על האמריקנים להתקומם נגד מנהיגיהם" וקרא לאחיו, טייס בחיל האוויר, לסרב פקודה ולא להפציץ את המורדים הסונים בעיראק.

ארתור סוטלוף, אביו של העיתונאי האמריקני סטיבן סוטלוף מחוץ לביתו – פיינקרסט, 3 בספטמבר 2014. רויטרס
ארתור סוטלוף, אביו של סטיבן, הבוקר מחוץ לבית המשפחה בעיר פיינקרסט/רויטרס

הסרטון הקודם, תחת הכותרת "מסר לאמריקה", פורסם סמוך לשעה חצות. פולי, שנעלם בסוריה בסוף 2012, אולץ לכרוע על הקרקע, ואדם שהזדהה כנציג "המדינה האיסלאמית", הארגון החולש על שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה (ושעד לאחרונה כונה דאעש), ערף את ראשו. לאחר מכן הוצג בסרטון סוטלוף. החוטף איים לרצוח גם אותו, והכריז: "חייו של האזרח האמריקני הזה, אובמה, תלויים בהחלטה הבאה שלך".

החוטף, בעל מבטא בריטי, איים כי יוציא להורג גם את סוטלוף, אלמלא ארה"ב תעצור את המתקפה הצבאית בעיראק נגד "המדינה האיסלאמית". "חיל האוויר שלכם תוקף בעיראק באופן יומיומי. ההפצצות שלכם גרמו לנפגעים מוסלמים רבים. אתם כבר לא לוחמים במתקוממים. אנחנו צבא איסלאמי ומדינה שהיא כעת מקובלת על ידי מספר גדול של מוסלמים בכל רחבי העולם", אמר פעיל דאעש בסרטון.

(עדכון ראשון: 20:22)

העיתונאי האמריקני סטיבן סוטלוף - מנאמה, בחריין - אוקטובר 2010. EPA, מערכת וואלה! NEWS
סטיבן סוטלוף במנאמה, בירת בחריין, באוקטובר 2010/מערכת וואלה! NEWS, EPA
ביתו של סטיבן סוטלוף – פיינקרסט, מיאמי -  3 בספטמבר 2014. רויטרס
ביתו של סוטלוף, הבוקר בעיר פיינקרסט, סמוך למיאמי/רויטרס
ביתו של סטיבן סוטלוף – פיינקרסט, מיאמי -  3 באוגוסט 2014. רויטרס
ביתו של סטיבן סוטלוף – פיינקרסט, מיאמי - 3 באוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully