וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן הביע צער על רצח העם הארמני: "כולנו סבלנו"

בהצהרה ראשונה מסוגה נמנע ראש הממשלה הטורקי מהתנצלות מפורשת על מותם של מאות אלפי הארמנים החל מ-1915. הטון המפויס: על רקע רצונו של ארדואן להיבחר לנשיא בקיץ הקרוב

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. אנקרה, ינואר 2014. רויטרס
ההצהרה המפורטת ביותר עד כה. ראש ממשלת טורקיה ארדואן/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הביע בצהריים (רביעי) תנחומים על רצח העם הארמני, והביע צער בפני הארמנים שנרצחו ב-1915. זו ההצהרה המפורטת ביותר מסוגה שמשמיע ארדואן בנושא וגורם רשמי באנקרה ציין בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בפעם הראשונה בה ראש ממשלה טורקי מביע תנחומו בצורה כה ברורה. עם זאת, הוא לא התנצל במפורש על האירועים.

לטענת הארמנים, עד מיליון וחצי בני אדם נרצחו במלחמת העולם הראשונה על ידי חיילי האימפריה העותמאנית. טורקיה טוענת כי מספר ההרוגים היה מצומצם בהרבה, ולכל היותר נאמד ב-600 אלף.

בהודעה שפרסמה לשכתו, תיאר ראש הממשלה הטורקי את האירועים כ"סבל משותף". ההודעה מתפרסמת לרגל 24 באפריל, יום הזיכרון המציין את ראשית הטבח והאירועים שהובילו לשואת העם הארמני, עם מעצרם של מאות ממנהיגי העדה, רצח שיטתי וגירוש.

עוד חדשות מהעולם:
האם עצם מסתורי שנסחף לאוסטרליה קשור למטוס הנעלם?
רופא מצרי גרם למות נערה בניתוח מילה, ויעמוד לדין
ארה"ב תעביר למצרים מסוקי קרב: "משמעותי לישראל"

שואת הארמנים. AP
"סבל משותף". נרצחים בשואה הארמנית/AP

בהודעה נאמר כי "כל העדות שחיו תחת האימפריה העותמאנית סבלו והיו נתונות לכאב". ארדואן קרא ל"הכרה צודקת, אנושית ומצפונית" בסבל המשותף של הטורקים והארמנים שנרצחו בשנים הללו, ואמר: "האירועים במלחמת העולם הראשונה הם עדות לסבל המשותף שלנו. נזדקק לאחריות אנושית ומלומדת כדי להעריך את התקופה הכאובה הזו, דרך פרספקטיבה של זיכרון".

בקיץ הקרוב עשוי ארדואן להתמודד על נשיאות טורקיה, וייתכן שהודעתו נועדה לפייס את הארמנים לקראת הבחירות. ההודעה פורסמה בשמונה שפות, בהן ניבים בארמנית. מחר יצוין יום השנה ה-99 לרצח העם הארמני, המתואר על ידם כ"שואה". הם דורשים הכרה בסבלם מצד הממשלה באנקרה. טורקיה טוענת כי יש להכיר בעובדה שמעשי ההרג בוצעו בהקשר של מלחמת העולם הראשונה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קיר זיכרון בבירת ארמניה, ירוואן, לזכר הרוגי שואת הארמנים. AP
קיר זיכרון לזכר קורבנן השואה הארמנית בירוואן, בירת ארמניה/AP

בשנה שעברה ציינה הכנסת את יום השנה לרצח העם הארמני, כשברקע הדיונים על חתימת הסכם הפיצויים מול טורקיה לנפגעי המשט לעזה.

בתחילת החודש עלתה יוזמה בוועדת החוץ של הסנאט להכיר בהרג הארמנים כרצח עם. ההצעה לא הבשילה להצבעה. בסוף השנה שעברה קבע בית הדין לצדק של האיחוד האירופי כי הכחשת רצח העם הארמני אינה מהווה עבירה פלילית. זאת, בניגוד להכחשת שואת היהודים במלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully