וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"

לידי וואלה! חדשות הגיעו עדויות הנשים נגד הרב, שישראל מבקשת מהולנד להסגירו. אחת סיפרה שהרב לחץ את רגליו נגד גופה ונישק את צווארה. אחרת שיחזרה: הרגשתי את גופו "נע בעונג"

עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: הרב ברלנד חוגג באמסטרדם אחרי מעצרו)

הדיון בערעור התביעה בהולנד נגד שחרורו של הרב אליעזר ברלנד ממעצר במדינה הסתיים אתמול (רביעי) ללא החלטה בבית המשפט המקומי. הרכב של שלושה שופטים צפוי לקבל החלטה בתוך שבועיים. עד להחלטה, הרב יישאר חופשי בתוך גבולות המדינה. במקביל, המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים בישראל הגישה להולנד את בקשת ההסגרה נגד הרב. הדיון בבקשה צפוי להתקיים בעוד חודשיים. פרקליטו של הרב ברלנד, עו"ד שרון נהרי, ניסה להצדיק את שחרורו בכך שאמר בבית המשפט כי "המעשים המיוחסים לרב בוצעו לכאורה לפני זמן רב".

הרב ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שקשורה בברסלב, מבוקש לחקירה בישראל בגין הטרדה מינית של נשים השייכות לקהילה שבראשה הוא עומד. לידי וואלה! חדשות הגיעו עדויות של נשים שהוטרדו לכאורה על ידי ברלנד, והן מתפרסמות לראשונה כאן.

פרשת הרב ברלנד - כותרות נוספות:
תיעוד: הרב אליעזר ברלנד חוגג באמסטרדם
הרב ברלנד שוחרר ממעצר: "לא היה ולא נברא"
הרב החמקמק: תרגילי הבריחה חובקי העולם של ברלנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד במרוקו, אפריל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

העדות הראשונה היא זו של ס', צעירה בת 20 שהגיעה בחודש אוגוסט 2011 יחד עם אמה ואדם נוסף לביתו של הרב ברלנד בביתר עילית כדי להתייעץ עמו בעניינים אישיים. לאחר שנאמר להם שאשתו של הרב עזבה את הבית, השלושה נכנסו פנימה והרב דיבר עם אמה של ס'. בסיום הפגישה הוא ביקש שס' תיכנס לחדר. לפי ס', עם כניסתה חיבק אותה הרב, ואמר לה שהוא התפלל במשך 20 שנה שהיא תבוא אליו. בזמן החיבוק, לטענתה, הוא נגע בחזה הימני שלה, לחץ את רגליו נגד גופה ונישק את צווארה. ס' טוענת שהייתה המומה וניסתה לדחוף את הרב ברלנד, אך הוא המשיך ללחוץ עצמו אל גופה.

לדבריה, היא המשיכה לדבר על בעיותיה, אך הוא לא הקשיב לה. בשלב מסוים, היא אמרה שהיא חייבת ללכת וכשניסתה לעזוב את החדר, כך לפי העדות, הרב התקרב אליה כדי לנשקה שוב, אך ס' אמרה שאין באפשרותה להישאר.

המשטרה בישראל חקרה את האדם השלישי שהגיע עם ס' ועם אמה לבית הרב. בחקירתו הוא אישר שבאותו מועד הוא ליווה אותן לביתו של הרב. מנגד, הוא טען שדלת חדרו של הרב "הייתה תמיד פתוחה", ושאנשים יצאו ונכנסו בכל עת במהלך הפגישה. נוסף על כך, הוא טען כי ס' הייתה ב"התעלות רוחנית" כשיצאה מפגישתה עם הרב ולא הזכירה דבר חוץ מהעובדה שהרב חיבק אותה.

"הרב עטף אותי בטלית ואמר לה שכל חטאיי יעברו אליו"

עדות נוספת שהגיע לידי וואלה! חדשות היא זו של פ'. היא סיפרה כי בין 2007 ל-2008, כשהייתה בת 16 לערף, היא חוותה "משבר רוחני". לדבריה, אביה, שהשתייך לקהילתו של הרב ברלנד, הציע שתפגוש אותו. משהסכימה, נסעו השניים ב-1:00 בלילה לביתו של הרב בירושלים. היא נכנסה לחדרו לבד בזמן שאביה חיכה בחוץ. לטענתה, הרב עטף אותה בטלית ואמר לה שכל חטאיה יעברו אליו. כמו כן, כך לפי עדותה, הוא נישק אותה בלחייה ובמצחה, חיבק אותה ואחז בחזה שלה. פ' סיפרה שהיא הרגישה את גופו של הרב נע בעונג. לאחר מכן היא עזבה את החדר במחשבה שהאירוע אירע באשמתה ושהיא פיתתה את הרב בדרך מסוימת. לאביה היא אמרה שהכול כשורה. במשטרה אישר אביה של פ' שהוא הגיע עם בתו לפגישה אצל הרב ושהיא נכנסה לחדרו לבדה.

בלילה שלאחר הביקור אצל הרב, ברלנד ביקש שפ' תחזור אליו. היא הגיעה יחד עם אחיינו של הרב ובפגישה, כך לטענתה, ביצע ברלנד שוב את אותם המעשים שעשה בה בפגישה הקודמת. בחקירתו במשטרה אישר האחיין שפ' הובאה לפגישה עם הרב, אולם טען כי עדותה שקרית משום שלא ייתכן שהרב היה עמה לבד בחדר.

מתלוננת נוספת, א', היא חברה בקהילת "שובו בנים". בגיל צעיר היא נישאה ל-י', שהצטרף גם הוא לקהילה. ב-2012, כשהייתה בת 18, היא ובעלה זומנו לפגישה אצל הרב, וזאת לאחר שי' טען שראה את הרב ואישה אחרת עירומים בבית הרב. עם הגיעם לפגישה הורה הרב לא' להיכנס לחדרו לבד, ושבעלה יחכה בחוץ. כשהיא נכנסה לחדרו, לדבריה, הוא אחז בצווארה או בגבה והחל ללקק אותה. הרב, כך על פי העדות, הכניס את לשונו לפיה ושם את ידיו תחת חולצתה ואחז בחזה. לאחר מכן, כך עולה מתוך העדות, הרב ברלנד הורה לשני מאמיניו להכות את י' ולשבור את עצמותיו. בשל כך, הוא נלקח לטיפול רפואי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הורה לשני מאמיניו לשבור את עצמותיו של י'". הרב ברלנד./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עדות היא של ל'. היא העידה שבגיל 46 נסעה עם שלוש חברות לטבריה, שם שהה הרב ברלנד, כדי להיוועץ עמו במציאת שידוך. הם הגיעו לביתו ב-4:00 לפנות בוקר. לפי העדות, הרב הכניס אותה לחדר אחורי, שם שאלה אותו על השידוך. לדבריה, הרב ענה כי הוא בעלה ואז נישק אותה על פניה. כשהתנגדה, המשיך, לטענתה, לנשק את ידיה.

ממקורביו של הרב ברלנד נמסר בתגובה: "כל העדויות הן עלילה שקרית של קבוצת נשים שמטרתן לרמוס את כבודו של הרב ושל קהילתו מתוך אינטרסים זרים ומוזרים. הצדיק הצהיר באוזנינו שהוא מוכן לבוא לישראל ולעמוד לדין כדי שתוכח חפותו במשטרה או בבית משפט. בשלב זה, ההליכים המשפטיים אינם מאפשרים זאת. עורך הדין של הרב מונע ממנו לעשות זאת. אנחנו עוד מאמינים שהאמת תצא לאור והרב יעמוד בגאון מול כל הביזיונות והעלבונות שספג במהלך השנתיים האחרונות וימשיך להנהיג את הקהילה שלנו".

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully