וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים ללמוד על השואה? כדאי שתהיו עשירים

ליאור דטל

19.7.2010 / 17:31

מנתוני מחקר שהוכן לבקשת ועדת החינוך בכנסת עולה כי עלות המסע לפולין לתלמיד: 1,480 דולר ולכן רק 14% מבני המעמד הבינוני והנמוך נוסעים. מרכז המחקר והמידע של הכנסת ממליץ כי בני הנוער יצאו לשבוע עבודה כדי לגייס כסף ולהוריד את מחיר הנסיעה

עלות מסע משלחות הנוער לפולין, כחלק מהוראת השואה בבתי הספר, תעמוד ב-2010 על 110 מיליון שקל - כך עולה מבדיקה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. העלות לתלמיד, הממומנת על ידי הוריו, היא 1,480 דולר (כ-5,600 שקל), כשרוב העלויות מיועדות לכיסוי הטיסה (577 דולר) וחבילת המסע הכוללת שהיה בבית מלון, אוטובוסים וכניסה לאתרים (610 דולר).

מנתוני המחקר שהוכן לבקשת ועדת החינוך בכנסת שתדון בסוגיית העלות הגבוהה של המשלחות, עלה כי התלמידים בבתי ספר שאינם מבוססים כלכלית כמעט ולא משתתפים במשלחות, כך שבמשלחות הבין ספריות, המהוות את רוב המשלחות שיוצאות לפולין, משתתפים רק 14% מבני המעמד הבינוני והנמוך (חמשת העשירונים הנמוכים). במשלחות אלו, משתתפים כ-86% תלמידים בעלי מעמד כלכלי גבוה מחמשת העשירונים העליונים.

משלחות הנוער לפולין יוצאות מאז שנת 1988. בשנת 2010 צפויים להשתתף במשלחות כ-25 אלף תלמידי כיתות י"א-י"ב.

המרכז בחן את עלויות המשלחת כדי לנסות ולמצוא דרכים להורדת העלויות ומצא כי ניתן להוריד את העלות לתלמיד ל-960 דולר, וכך לחסוך 510 דולר לתלמיד. בין היתר ממליץ המרכז לקצר את המסע בחצי - ארבעה ימים במקום 7-8 ימי מסע כיום.

לפי נתוני המרכז, עלות טיסה לפולין נעמד בכ-313 דולר לעומת העלות לתלמידים במשלחת (577 דולר). זאת, כיוון שהמטוסים במשלחת יוצאים בתפוסה לא מלאה וחלק מהטיסות משמשות רק לכיוון אחד - ולכן מתקיימות טיסות ריקות. בנוסף, עלויות המלווים כמו מורים ומאבטחים, מועמסת על חשבון התלמידים. המרכז המליץ לדחות חלק מהמסעות כדי לחסוך בטיסות לכיוון אחד ולקיים תפוסה של 90-100% במטוסים.

בנוסף ממליץ המרכז לבחון את קיום הטיול על ידי יציאת בני נוער לשבוע עבודה כדי לגייס את הכסף לנסיעה עבור תלמידים שאינם יכולים לממן את נסיעתם, בחינת סבסוד המשלחות מגופים יהודים ציבוריים כמו ועדת התביעות, הסוכנות היהודית או החברה להשבת רכוש, או פנייה לתורמים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully