וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב פינתה חלק ממאהלי המחאה בעיר

3.10.2011 / 7:32

כוחות משטרה פינו חלק ממאהלי המחאה בתל אביב. בבן גוריון פונה המאהל ללא אירועים חריגים, בשדרות נורדאו התפנו התושבים מרצון ובלוינסקי נעצר אדם אחד. "תנקו טוב כי נחזור", הבטיחו

סוף למאהלים - אך לא למחאה: חלק ממאהלי המחאה בתל אביב פונו הבוקר (שני) מיושביהם ואוהליהם. בשדרות בן גוריון בתל אביב פונו האוהלים על ידי פקחי העירייה בסיוע המשטרה. אנשי המאהל בשדרות נורדאו התפנו מרצונם ולגינת לוינסקי בדרום העיר הגיעו עשרות שוטרים מלווים באנשי יס"מ, עובדי קבלן מטעם העירייה ושתי משאיות פינוי ותוך מספר דקות ניקו את המקום מאוהלים ומחפצים. כ-20 איש נכחו במאהל בזמן הפינוי, ולא נרשמו אירועים אלימים. "תנקו טוב טוב לפני שאנחנו חוזרים", אמרו המוחים, כשכבר לא נותר דבר מהמאהל.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
מאהל רוטשילד לא יפונה עד השעה 10:00 בבוקר
הפינוי יוצא לדרך: פקחי העייריה במאהל רוטשילד
פעילי המחאה מזהירים: "תהיה אלימות בתל אביב"
עיריית תל אביב: נפנה את האוהלים אחרי ראש השנה

פינוי מאהל המחאה בשכונת לוינסקי בתל אביב, אוקטובר 2011. דרור עינב
"כיצד ייתכן שהמאהלים בשכונת התקווה וביפו אינם מפונים ואותנו כן מפנים? זו אפליה". הפינוי בלוינסקי, הבוקר/דרור עינב

פקחים ושוטרים בנו גדר היקפית סביב המתחם שפונה בגינת לוינסקי על מנת למנוע את חזרת התושבים למקום. במקביל, עיכבה המשטרה לחקירה את קובי שחר, אחד מוותיקי המאהל.

משה ברקאו, תושב ותיק במאהל, אמר לוואלה! חדשות: "השוטרים באו אלינו הבוקר בהפתעה לא ציפינו לזה התנפלו עלינו וגנבו את ציודינו האישי, הם באו מצוותים כמו שצריך והתחילו להעמיס ציוד בלי לשאול את אנשי המאהל. אף אחד לא התכונן לזה. האנשים שנמצאים למאהל הם חסרי כל ויש פה תחושה גדולה של כאוס ובלאגן. אין לאנשים פה בית וזה המקלט האחרון שלהם, מאמין ומקווה שהמאהל יקום בשנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פינוי מאהל המחאה בשדרות בן גוריון בתל אביב, אוקטובר 2011. דרור עינב
פינוי המאהלים, הבוקר/דרור עינב

זמן קצר לאחר מכן הגיע צוות בהיקף דומה למאהל המחאה בשדרות בן גוריון בעיר, והחל בפינוי המאהל מיושביו ואוהליו. אופק רוזנוב, תושבת המאהל מזה חודש וחצי אמרה לוואלה! חדשות, כי "עצוב לנו לראות את הפקחים מפנים את הציוד שכל כך עמלנו לאסוף בחודשים האחרונים. יש פה שטיח יד שנייה בשווי אלפי שקלים שהביא אחד השכנים". אופק ארזה את כל ציודה בתיק אישי קטן דקות לפני שהחל הפינוי. דוד בקמן, אחד מוותיקי מאהל רוטשילד, שעבר למאהל בשדרות בן גוריון לפני כחודש, אמר כי "העירייה עוברת על החוק, כיצד ייתכן שהמאהלים בשכונת התקווה וביפו אינם מפונים ואותנו כן מפנים? זו אפליה". במקביל החל הפינוי גם במאהל בשדרות נורדאו, שכעת כבר לא נותרו בו אוהלים.

מהעירייה נמסר כי כל הציוד שפונה מהמאהלים מועבר למתחם רידינג וכולו יסומן באופן שיאפשר לאנשים לקחת אותו בחזרה. בתום הפינוי. עוד נמסר, כי העירייה החליטה לפנות את המאהלים בשדרות העיר ובגן לוינסקי, לאחר שאפשרה ואף עודדה את המחאה, והשקיעה מדי יום כ-40 אלף שקלים בניקיון המאהלים ופינוי אשפה, הקצאת שומרים, פקחים ועובדים. עוד נמסר כי במקום המאהלים יזמה העירייה את הקמתם של שישה מתחמי הידברות ותשאיר במקומם את המאהלים ביפו ושכונת התקווה.

כמו כן, נמסר מהעירייה כי "בימים האחרונים עברו עובדים סוציאליים בין יושבי המאהל ופעלו למציאת מחסה, מיטה, מזון ומקלחת לכל מי שאין לו קורת גג. בימים האחרונים אף הקימה העירייה בשדרות רוטשילד מוקד הכוונה ובירור המסייע לדרי הרחוב וחסרי הדיור הזקוקים לסיוע סוציאלי ולעזרה בבירור זכאותם מול משרד השיכון. בנוסף, מציעה העירייה למפונים סיוע טכני בפינוי חפציהם האישיים מהשדרות למקום מגוריהם או כל מקום אחר שיחפצו".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully