וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע: צה"ל לא קיבל התרעה על נגיעה בגדר

יהושע בריינר

12.3.2011 / 19:47

תחקיר ראשוני של צה"ל, שבדק את השתלשלות טבח 5 בני המשפחה באיתמר, מעלה כי במוקד התקבלה התרעה על נגיעה בגדר המקיפה, אולם התרעה זו לא הועברה לידיעת הצבא

תחקיר ראשוני של צה"ל בעקבות הפיגוע שבו נרצחו אמש (שישי) חמישה בני משפחה אחת בהתנחלות איתמר, מעלה כי במוקד היישובי התקבלה התרעה על נגיעה בגדר המקיפה, אולם התרעה זו לא הועברה לידיעת צה"ל. צה"ל קיבל מידע על החדירה ועל הנגיעה בגדר רק כשעה לאחר ביצוע הפיגוע.

בשלב זה בודקים בצה"ל מדוע אנשי הביטחון של ההתנחלות לא העבירו את ההתרעה לידיעת גורמי הצבא והנושא נמצא כעת בתחקיר מבצעי. מחקירה שביצע צה"ל עולה כי קצת לאחר השעה 21:00 חדר מחבל אחד או יותר להתנחלות. כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה לאזור החדירה, אולם לא איתרה את המחבלים. ככל הנראה, הרצח בבית המשפחה אירע בשעה 22:00, כשעה לאחר החדירה.

בצה"ל גוברת ההערכה כי המחבל או המחבלים שביצעו את הפיגוע, פעלו באופן עצמאי ובשלב זה אין כל אינדיקציה לכך שמאחורי הפיגוע עומדת תשתית טרור משמעותית המשויכת לארגון כלשהו. כוחות צה"ל משקיעים בשלב זה פעילות נרחבת באזור הכוללת בעיקר מעצרים וניסיון לקבל מידע במישור המודיעיני. בצה"ל אומרים שזה רק עניין של זמן עד שהמחבלים ייתפסו ומדגישים כי הפעילות מתבצעת ללא סיוע והיעזרות במנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

נמשכת ההיערכות ל"תג מחיר"

בתוך כך, בצה"ל ממשיכים בהיערכות גדולה למניעת אירועי "תג מחיר", כאשר בהקשר זה, לא פוסלים בצבא את האפשרות שהפיגוע בוצע על אירוע "תג מחיר" שבוצע באזור נגד פלסטינים או כנקמה על אירוע בו פגעו כוחות צה"ל בפלסטינים המתגוררים באזור.

בשל כך מתגברים הלילה בצה"ל אזורים מועדים לאירועי "תג מחיר". קצין בכיר אמר כי "היינו שמחים אם היינו יכולים למקד את עיקר פעילותנו בהמשך ההגנה על היישובים והמשך המעצרים שקשורים לפיגוע ולא להיאלץ להשקיע כוחות גם במניעת אירועי 'תג מחיר'. זה רק יוצר הסלמה נוספת ומפנה את הכוחות לכיוונים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully