וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: אסור לפנות מתנחלים ללא הסכמתם

פנחס וולף

19.2.2011 / 19:22

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק של ח"כ ניסים זאב, לפיה ממשלות ישראל לא יוכלו לפנות מתנחלים מביתם ללא הסכמתם, גם אם במסגרת הסדר מדיני

ממשלות ישראל לא יוכלו לפנות מתנחלים מביתם ללא הסכמתם, גם אם במסגרת הסדר מדיני עם הרשות הפלסטינית – כך קובעת הצעת חוק של ח"כ ניסים זאב (ש"ס), שוועדת השרים לענייני חקיקה תדון בה מחר (ראשון). לדברי זאב, "הצעת החוק נועדה למנוע אירוע כמו ההתנתקות, כיוון שהיא מחייבת הסכמה של תושבי יו"ש להתפנות מבתיהם".

הצעת החוק קובעת עוד, כי בכל הסדר עתידי, הממשלה תהיה חייבת לעמוד על הכרה בינלאומית בקשר ההיסטורי בין העם היהודי לארץ ישראל. הממשלה תחויב גם, על פי ההצעה, לעמוד על שמירת זכויות המתנחלים במידה שיועברו לשלטון הרשות הפלסטינית, כולל הבטחת ביטחונם וחירותם.

"זכויות העם היהודי כילידים הקשורים לארץ ישראל מבחינה היסטורית, דתית ותרבותית חרותה בספר הספרים (התנ"ך – פ"ו) והן הוכרו בוועידת סן רמו ועל ידי המנדט (הבריטי)", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "גם הנשיא בוש בנאומו בכנסת (2008) ציין כי הקמת מדינת ישראל היא 'הגשמתה של הבטחה עתיקת יומין אשר ניתנה לאברהם, משה ודוד – מולדת לעם הנבחר – ארץ ישראל".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר בתגובה להצעת החוק של ח"כ ניסים זאב כי, "הצעת החוק הזויה ומבקשת להעניק למתנחלים באופן רשמי את היכולת לנהל את המדינה. מזמן לא נראה מבול של הצעות המבקשות לשים את הרבנים ואת המתנחלים מעל לחוק".

ח"כ כץ: להחיל את החוק הישראלי על ערי יהודה ושומרון

בתוך כך, ועדת השרים תדון גם בהצעת חוק של ח"כ דני דנון (ליכוד) הקובעת כי כל אסיר-מחבל, שישוחרר, בין אם לאחר ריצוי עונשו ובין אם בעסקת שחרור, ייחשב כאילו הוא משוחרר על תנאי. משום כך, ההצעה קובעת, כי במידה שישוב לבצע פעילות טרור, ניתן יהיה להשיבו לרצות את שארית תקופת המאסר המקורית.

ועדת השרים תדון גם בהצעת חוק של יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) המבקשת להחיל את החוק הישראלי על ההתנחלויות. לדבריו, "בעקבות שיחרור חבלי ארצנו, הוחל החוק הישראלי על מרחב מחייתם של 300,000 היהודים הדרים בשכונות ירושלים ששוחררו במלחמת ששת הימים וכן של 20,000 תושבי רמת הגולן. כעת הגיעה העת לאמץ את הצעת החוק שתמכו בו כל ראשי הליכוד לפני כשנה, אשר מכהנים כיום כשרים, המבקשת להחיל את החוק הישראלי על ערי יהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully