וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוויין הריגול "אופק 9" שוגר מפלמחים

23.6.2010 / 8:09

ישראל שיגרה אמש לוויין ביון נוסף לחלל, שאמור לשפר את יכולת איסוף המודיעין שלה. גורם ביטחוני: "חשיבות העצמאות של ישראל בחלל היא ברורה. זה אמצעי אסטרטגי שלנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יחידת הטילים של חייל האוויר ביצעה אמש (שלישי) שיגור של הלוויין "אופק 9" מבסיס חיל האויר בפלמחים. ממשרד הביטחון נמסר, כי שיגור הלווין בוצע בהצלחה והוא נכנס למסלולו, זאת משום שאותות ראשונים מהמערכת שעל הלווין התקבלו. "אופק 9" יצטרף ל"אופק 7", ל"אופק 5", ולעוד שני לוויינים מסוג "ארוס" הנמצאים כבר בחלל.

לדברי גורמים ביטחוניים בכירים, "אופק 9" יספק לצה"ל יכולת כיסוי טובה יותר של פני כדור הארץ, ובכך תשופר יכולת המודיעין של הצבא. "חשיבותה של העצמאות של ישראל בחלל היא ברורה, זהו אמצעי אסטרטגי של המדינה", אמרו הגורמים. "מדובר בלווין מתקדם המסוגל לרדת לרזולוציות נמוכות יחסית הטובות מהמצויות בשוק האזרחי", הוסיפו הגורמים. "לשיגור לוויינים בחלל יש גם אפקט הרתעתי - מי שמסוגל לשגר לוויין לחלל יכול לעשות גם דברים אחרים".

שר הביטחון אהוד ברק ברך את התעשיות הביטחוניות ואנשי מערכת הביטחון על שיגורו בהצלחה של לווין הריגול. "השיגור מהווה הישג טכנולוגי ומבצעי שמעטות המדינות, ובמיוחד מדינות בסדר הגודל של ישראל, שמסוגלות להתמודד עם אתגר מורכב כזה. הצלחת השיגור היא ביטוי לתעוזה, לחשיבה וליכולת הגבוהה של אנשי התעשיות הביטחוניות ואנשי מערכת הביטחון בישראל." אמר ברק.

הלוויין "אופק 9" שוגר באמצעות משגר מסוג שביט. הוא אמור להיכנס למסלולו בשעות הקרובות בגובה 640 קילומטר מעל פני כדור הארץ. אז יידעו במערכת הביטחון האם השיגור עבר בהצלחה. ככל הנראה לאחר כ-48 שעות יוכלו לדעת אנשי המערכת האם מערכות הלוויין מתפקדות כהלכה ואף לקבל ממנו תמונות ראשונות. הלוויין נושא מצלמה של חברת אל-אופ ולשיגור אחראיות בין היתר גם תע"ש ורפא"ל.

בכיר בחיל האוויר אמר כי "מי שאנחנו מסתכלים עליו והוא מעניין אותנו לא יכול להסתתר כל הזמן. מי שיש לו סיבה לחשוש מהלוויינים שלנו מודע ליכולות שלנו ואני מניח שהם נערכים כנגד זה. עם זאת, זה לא פשוט להסתתר כל הזמן. אם אתה כל הזמן מסתתר, האפקטיביות שלך נמוכה. הצורך להעביר ציוד כל הזמן הוא צורך שיש בצידו חשיפה".

אופק היא סדרה של לוויינים ישראליים. שני הלוויינים הראשונים בסדרה נועדו לניסויים, והיתר הם לווייני ריגול שנועדו לצילום לצורך איסוף מודיעין. "אופק 1" שוגר ב-1988 ומאז שוגרו בהצלחה עוד מספר לוויינים ישראליים, ביניהם לווייני הצילום "אופק 7" ששוגר ביוני 2007 ו"אופק 5" ששוגר במאי 2002, לאחר שב-2004 נכשל שיגורו של הלווין "אופק 6". ברשות ישראל נמצא גם לווין המכ"ם הצבאי "טקסאר-פולאריס", ששוגר בינואר 2008 מהודו.


עדכון ראשון - 22:08 22.6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully