וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוטרדה על ידי מפקדה במג"ב ודורשת להכיר בה כנכה

27.11.2011 / 19:20

בזמן שירותה הוטרדה השוטרת מינית על ידי מפקדה. כעת היא דורשת להכיר בה כנכה: "האירועים אשר עברתי הותירו בי נפש פצועה". מגורם ביטחוני נמסר כי "התביעה מטופלת בצינורות המקובלים"

שוטרת מג"ב, שנפלה קורבן להטרדה מינית בידי מפקדה, תובעת את משרד הביטחון בדרישה להכיר בה כנכה. השוטרת, שהתגייסה ליחידה במשמר הגבול בגזרת ירושלים, התלוננה במהלך השירות הסדיר בפני מפקדיה כי מפקד הסיור מטריד אותה מינית. בית המשפט הרשיע את השוטר, וגזר עליו שישה חודשי מאסר, שהומרו לעבודות שירות, וכעת היא טוענת כי האירועים שעברה הותירו בה נפש פצועה, וכי מאז הפרשה היא עוברת טיפול נפשי, וסובלת מחרדות.

השוטרת, שהתגייסה לשירות חובה ביחידה של משמר הגבול בגזרת ירושלים, התלוננה במהלך השירות הסדיר בפני מפקדיה כי מפקד הסיור מטריד אותה מינית. למרות התלונות הרבות, מפקדיה לא התייחסו אליה ברצינות. לאחר האירוע הראשון, בו הוטרדה מינית על ידי מפקד הסיור, ביקשה שלא לצאת יותר עם השוטר לפעילות מבצעית. בקשותיה לא נענו תמיד, והיא נהגה להחליף משמרות כדי לא לפגוש אותו, אך למרות זאת ובשל אטימות מפקדיה, נאלצה לשרת עמו באותו בסיס ולעתים באותם הסיורים ממש.

השוטר המשיך להטריד אותה מינית, והיא נאלצה להגיש תלונה רשמית נגדו בפני מפקדיה, שהעבירו את הנושא לטיפול המחלקה לחקירת שוטרים ובמקביל העבירו אותה לפלוגה אחרת. חוקרי מח"ש אספו ראיות נגד המפקד והוחלט לעמיד אותו לדין פלילי בגין הטרדות מיניות. המפקד הכחיש מכל וכל את סעיפי האישום שיוחסו לו, ואף הכפיש את המתלוננת, אך לבסוף מצא אותו בית משפט השלום בירושלים אשם בשלושה מקרים שונים בהם נגע באיברים בגופה במהלך מארב בגזרת ירושלים, למרות שביקשה ממנו להניח לה. לאחר מכן הציע לה לקיים עמו יחסי מין, ובתגובה לכך קיללה אותו החיילת. במקרים אחרים נגע באיבר מינה תוך ניצול מרותו. במקרה נוסף, ביקש ממנה במהלך סיור שתעסה את גבו, בתואנה לכאבים עזים. זו הסכימה ובתגובה לכך נגע המפקד בשדיה תוך ניסיון בכוח לנשק אותה. לאחר מכן הוא ביקש ממנה שלא תתלונן נגדו, כי "את בחורה טובה".

בית משפט השלום גזר על המפקד שישה חודשי מאסר, שהומרו בעבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, בתנאי שלא יעבור עבירות דומות, ופיצויים בסך 7,500 שקלים לשוטרת. יצוין, כי השוטר הגיש לאחרונה באמצעות עו"ד תמי אולמן ערעור על העונש לבית המשפט המחוזי בירושלים. כעת החליטה השוטרת להגיש תביעה למשרד הביטחון באמצעות עורך הדין יואב אלמגור, בדרישה שיכיר בה כנכה בשל מצבה הנפשי שהידרדר מאז האירועים ובשל אטימות מפקדיה.

"האירועים אשר עברתי הותירו בי נפש פצועה ואני מתקשה וכואבת", כתבה המתלוננת בתצהיר שנמסר לידי משרד הביטחון. עו"ד אלמגור ציין בכתב התביעה, כי מאז הפרשה היא עוברת טיפול נפשי מאחר והיא סובלת מחרדות. עוד ציין אלמגור כי במהלך שירותה בבסיס מג"ב היא חשה בדידות, תיעוב עצמי, השפלה ובושה שהובילו למצבה הנפשי היום. לדבריו, ההכרה ברשלנות מפקדיה משמשת בסיס להגשת התביעה, שכן ניתן היה למנוע את האירועים לולא היו מפקדיה אטומים לתלונותיה ובכך מונעים את סבלה. מגורם במשרד הביטחון נמסר כי תביעתה של השוטרת "התקבלה והיא מטופלת בצינורות המקובלים".

עוד בנושא
בג”ץ הורה לעכב את שחרורו של אל”מ זאהר עאטף
אישום: איש קבע אנס חיילת בבסיס בפיקוד מרכז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully