וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות יירוט הרקטות מיום חמישי: יותר מ-1.2 מיליון דולר

מתחילת מתקפת הרקטות ביום חמישי ועד הבוקר בוצעו כ-12 יירוטים שונים. לעבר כל רקטת גראד שוגרו שני מיירטים, שעלות כל אחד מהם כ-50 אלף דולרים. 4 סוללות נוספות נמצאות בשלבי ייצור

מומחים במערכת הביטחון העריכו כי עלות יירוטי רקטות הגראד ששוגרו מיום חמישי ועד שעות הבוקר (ראשון) היא למעלה מ-1.2 מיליון דולר. חברת רפא"ל (חברה לפיתוח וייצור מערכות לחימה מתקדמות) ייצרה כבר שתי סוללות של כיפת ברזל שהוכרזו כמבצעיות. סוללה שלישית נמצאת בייצור מתקדם ותועבר בחודשים הקרובים לידי חיל האוויר. שלוש סוללות נוספות נמצאות בשלבי ייצור.

עוד על ההסלמה בדרום
מטח רקטות על יישובי הדרום: מוסד חינוכי נפגע
ויכוח בקהילת המודיעין: מי אחראי לשיגור הרקטות?
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ופצועה במצב אנוש
ארה"ב: "נסייע לישראל לרכוש 4 סוללות כיפת ברזל"

לדברי גורמים במערכת הביטחון, תיקצוב שלוש המערכות הנוספות של כיפת ברזל מתבסס על סיוע אמריקאי בסך של כ-200 מיליון דולרים, עליו הורה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. למרות שסכום הכסף טרם הועבר, בחברת רפאל החליטו להאיץ את תהליכי הייצור כדי להעמיד לרשות חיל האוויר את הסוללות במהירות המירבית.

כיפת ברזל. AP
סוללות נוספות בדרך. מערכת כיפת ברזל/AP

מנתוני צה"ל עולה כי מיום חמישי ועד שעות הבוקר המוקדמות בוצעו למעלה מ-12 יירוטים שונים של רקטות ששוגרו מרצועת עזה. מומחים מעריכים כי לעבר כל רקטת גראד שוגרו שני מיירטים של כיפת ברזל וכשממוצע העלות לכל מיירט הוא 50 אלף דולרים ההערכה היא כי סך עלות היירוטים עד כה עולה על מיליון ומאתיים אלף דולרים.

עוד ציינו המומחים, כי מערכת כיפת ברזל איננה מערכת אוטומטית שפועלת רק על פי מחשב, אלא נשלטת גם בידי הצוות שמפעיל אותה וקובע את גזרת הפעולה והאופן בו פועלים המיירטים. על כן, ככל שחולף הזמן, צוות הסוללות בכיפת ברזל משתפר והופך מקצועי יותר. כמו כן, נערכים תחקירים שמטרתם ללמוד את התגובות של המערכת שנמצאת עדיין בהתפתחות טכנולוגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully