וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים מסווגים הושארו בתחנה המרכזית בת"א

איילה חננאל ויהושע בריינר

15.12.2010 / 16:45

מסמכים בדרגת סיווג "שמור", המכילים מידע על דרכי הפעולה של כוחות הביטחון בעת אירוע ביטחוני בתחנה המרכזית בת"א, הושארו במקום לעיון עוברי אורח. דו"צ: "נבדוק ונתחקר את האירוע"

מסמכים מסווגים הכוללים תרחישים, דרכי פעולה ודרכי מניעה לאירועים חבלניים הושארו אתמול (שלישי) בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לעיונו של כל עובר אורח - כך נודע לוואלה! חדשות. מדובר במסמכים שדרגת הסיווג שלהם היא "שמור".

המסמכים מתארים מבצעי אבטחה שמקיים פיקוד העורף כאשר בתחנה המרכזית מתרכזים חיילים רבים, למשל בימי ראשון. לאחר שהסתיים מבצע כזה ננטשו המסמכים באחת הקומות בתחנה המרכזית, כאשר עוברי אורח רבים יכלו לעיין בהם.

בין היתר, כוללים המסמכים מפות ותרשימים של התחנה ובהם גם נקודות השמירה, נקודות הבידוק ודרכי הכניסה והיציאה במקום. בנוסף מתוארות דרכי הפעולה של כוחות המשטרה ושל כוחות צה"ל בתרחישים שונים. במסמכים מופיעים גם מספרי טלפון של קצינים בפיקוד העורף.

כך למשל, פורטו דרכי הפעולה של כוחות הביטחון במקרים של גילוי חפץ או מכונית חשודים, התפרצות של כלי רכב לחניון, אוטובוס ממולכד בכניסה לתחנה, ירי על החניון, זריקת בקבוק תבערה, זריקת רימון ואף את דרכי הפעולה בעת פיגוע הכולל בני ערובה.

גורמים במשטרה הביעו ביקורת קשה על השארת המסמכים במתחם התחנה: "מדובר במסמכים רגישים מאוד. אין ספק שישנם אנשים שהיו שמחים מאוד לו היו המסמכים האלה מגיעים לידיים שלהם".

בשנים האחרונות שם צה"ל דגש על השארת חומרים מסווגים ללא השגחה והגביר את המודעות בנושא אבטחת מידע. אירוע בו מונחים מסמכים מסווגים בלבה של התחנה המרכזית בתל אביב בלא השגחה מספר ימים מדגים כי חשיבות הנושא טרם הופנמה במלואה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מודים לגורמים שהפנו את תשומת לבנו לתקלה. נבדוק את האירוע ונתחקר באופן מסודר עם גורמים הרלוונטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully