וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לאלימות: בוטל אירוע של זועבי באונ' חיפה

ח"כ חנין זועבי היתה אמורה להשתתף בפעילות באוניברסיטת חיפה, אולם ברגע האחרון הודיע לה הדיקן כי "בכוונת תאים שונים לנצל את האירוע להתנגשויות אלימות". זועבי הגיבה בזעם: "פעולה דומה לזו של השב"כ"

חנין זועבי לא רצויה באקדמיה? אוניברסיטת חיפה הודיעה היום (ראשון) כי היא דוחה את בקשתו של תא בל"ד באוניברסיטה לקיים פעילות סטודנטיאלית בהשתתפות ח"כ חנין זועבי, שהייתה אמורה להתקיים מחר.

דיקן הסטודנטים הסביר במכתבו, כי השתתפותה של ח"כ זועבי במשט לרצועת עזה, שעוררה סערה ציבורית, הביאה לעיכוב בהחלטתו. בנוסף ציין, כי בהערכת מצב שקיים התברר כי "בכוונת תאים שונים לנצל את האירוע להתנגשויות אלימות העשויות להוביל לשפיכות דמים".

ח"כ זועבי שלחה מכתב מטעמה לדיקן הסטודנטים, בו היא דרשה לחזור בו מהחלטתו הפוגעת, לטענתה, בזכותה ובזכות הסטודנטים לחופש ביטוי. "אף אחד לא יכול למנוע ממני להגיע לאוניברסיטה ולעמוד בקשר עם קהל בוחריי", כתבה במכתב.

טיעונים של השב"כ

עוד ציינה זועבי במכתבה כי "השתתפותי באירוע היא חלק מפעילותי הפרלמנטרית, כפי שהשתתפותי במשט החירות היוותה חובה אנושית, מוסרית, אזרחית ופוליטית ממדרגה ראשונה וחלק מפעילותי הפרלמנטרית".

זועבי האשימה את האוניברסיטה באימוץ שיטות של השב"כ: "השב"כ משתמש בדרך כלל בטיעונים של 'הפרת הסדר הציבורי' כדי להגביל את פעילותם הפוליטית והציבורית של האזרחים הערבים, וכך עושה האוניברסיטה במטרה להגביל את הפעילות הסטודנטיאלית הערבית. מצער שהאוניברסיטה מאמצת לעצמה את הקונספציה של השב"כ, במקום להילחם בה".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה כי "אוניברסיטת חיפה תומכת בחופש הביטוי ורואה בו ערך חשוב, כך היה בעבר וכך יהיה גם בעתיד. אולם לצד חופש הביטוי אנו מקפידים על ערכים נוספים כמו שמירת שלום הציבור ומניעת סיכון לחיי אדם. במקרה זה, הבקשה אכן הוגשה במועד, אולם מכיוון שמדובר בתקופת בחירות לאגודת הסטודנטים, שהיא תקופה מתוחה גם כך, קיים דיקן הסטודנטים הערכת מצב סמוך למועד האירוע. מהערכת המצב הסתבר כי ישנם גורמים המבקשים לנצל אירוע זה להתנגשויות אלימות ולכן יש חשש ממשי לשלום ציבור הסטודנטים והעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully