וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: להשאיר את עמיר בבידוד "מחשש לחייו"

גלעד גרוסמן

11.11.2010 / 18:13

בתשובה לעתירתו של יגאל עמיר בבקשה להקל על תנאי מאסרו, אמרו בפרקליטות שסיום הבידוד של רוצח רבין יסייע לו להפיץ את משנתו וכי השהיה עם אסירים אחרים תסכן את ביטחונו

המדינה שבה והביעה את התנגדותה להקלה בתנאי מאסרו של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. בתשובת הפרקליטות היום (חמישי) לערעור של עמיר על ההחלטה להשאירו בהפרדת יחיד, נכתב כי עמיר עדיין מנסה להפיץ את משנתו. כמו כן נטען כי יש חשש לחייו אם ישהה עם אסירים אחרים.

לפני כחודש דחה בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את עתירתו של עמיר לבטל את סיווגו כאסיר בטחוני, להקל את תנאי מאסרו ולאפשר לו להתפלל במסגרת מניין. עמיר ערער על ההחלטה, והפרקליטות הציגה בתגובתה פעם נוספת את עמדת השב"כ, לפיה עמיר מסווג כאסיר ביטחוני ומוחזק בהפרדה מכיוון שהוא ממשיך לנסות להפיץ את משנתו, ולכן נשקפת ממנו סכנה.

"המבקש ממשיך לאחוז גם בעת הזו במשנה קיצונית המצדיקה נקיטת אלימות נגד גורמי שלטון במטרה להשפיע על מדיניותם", נכתב בתגובת המדינה. "המבקש מהווה מודל לחיקוי בקרב קהלים קיצוניים, ופועל להפצת משנתו הקיצונית ברבים, וקיימת סכנה כי ישפיע על אחרים לבצע מעשים דומים. בפרקליטות גם הביעו חשש מכך שאסירים אחרים ינסו לבצע מעשי נקמה בעמיר".

יצוין כי בהחלטתו מלפני חודש קיבל השופט אברהם טל את עמדת המדינה, לאחר שהוצג בפניו מידע מודיעיני חסוי. "העותר חפץ בהפצת משנתו, בין אם באופן אישי ובין אם באמצעות אחרים, ובכך הוא מהווה סכנה לפגיעה בביטחון המדינה", כתב השופט טל בהחלטתו.

  • עוד באותו נושא:
  • יגאל עמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully