וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "נעניק פרס לעידוד היצירה הציונית"

עינב שיף

8.11.2010 / 13:18

שרת התרבות הודיעה על פרסים חדשים בתחום הקולנוע והאמנות הפלסטית, "ליצירה שתעסוק בעשייה ציונית". לבנת: "המהלך מהווה מענה לניסיון הדה-לגיטימציה הנערך בימים האחרונים"

שרת התרבות משיבה מלחמה ביצירות האמנות שלטעמה פוגעות במפעל הציוני: השרה הודיעה היום (שני) בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת כי בכוונתה להעניק פרס מטעם משרד התרבות לעידוד היצירה הציונית. השרה דיברה על יוזמה זו בעבר, אולם עתה הנושא עובר הילוך.

"הפרס יוענק לכל יצירה שתעסוק בעשייה ציונית ובדמויות המרכזיות בחיי הציונות היהודית לאורך השנים", נמסר מלשכת השרה. לדברי השרה, הפרסים יוענקו בתחום האמנות הפלסטית ובתחום הקולנוע ויוענקו למוסד תחתיו הוצגה היצירה וליוצרה. "המהלך מהווה מענה לניסיון הדה-לגיטימציה הנערך בימים האחרונים בעניין היכל התרבות באריאל", אמרה השרה לבנת בוועדה. "אנחנו מדינה דמוקרטית וזכותם של אמנים להביע מחאה אך זו לא זכותם להחרים את אזרחי מדינת ישראל, ואנחנו נפעל כדי לחייב מוסדות תרבות להופיע בכל הארץ".

על פי משרד התרבות והספורט, "הפרסים יוענקו על פי קריטריונים של המשרד", אולם טרם פורטו הקריטריונים, זהות האנשים שינסחו אותם וכן תאריך היעד להענקת הפרסים. עוד הודיעה השרה לבנת, כי תפעל למנוע תמיכה בתיאטרון שיסרב להופיע בשטח ישראלי כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully