וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונים ימינה: האירופים בלחץ מהמוסלמים

ההצלחה של מפלגת הימין-הקיצוני בבחירות לפרלמנט בשבדיה היא האחרונה בשורה של הישגים למפלגות המתנגדות למהגרים ולאיסלם באירופה. מאוסטריה עד שוויץ: תמונת מצב

שבדיה, שנחשבה למעוז הליברליות האירופית, הפכה לקורבן האחרון של גל הימין הקיצוני הפופוליסטי ששוטף את יבשת אירופה. אף שנציגי המפלגות המרכזיות במדינה אמרו כי לא ישתפו פעולה עם ה"דמוקרטים השבדים" - הקוראים לקצץ באופן משמעותי את מכסות ההגירה ומזהירים מעליית ההשפעה המוסלמית במדינה - מפלגות ימין קיצוני במדינות אירופיות אחרות הצליחו לקדם את מדיניות האנטי-הגירה וההתנגדות לאיסלם.

להלן תמונת מצב במדינות אירופיות בהן ניכרת עלייה בקסנופוביה ובהתנגדות למהגרים או בהן הממשלות הטילו מגבלות חדשות נגד מהגרים או קבוצות אתניות, כמו הצוענים, אנשי הרומה.

אוסטריה

שנתיים אחרי מותו של יורג היידר, מייסד מפלגת הימין הקיצוני במדינה, סוגיית ההגירה עדיין נמצאת על הפרק. "מפלגת החופש" שזכתה ב-17.5 מהקולות בבחירות הכלליות לפני שנתיים, קראה להצבעה מיוחדת על החלת איסור על בניית צריחי מסגדים ורעלות, כחלק מהקמפיין לבחירות המקומיות בווינה בחודש הבא. מנהיג המפלגה היינץ-כריסטיאן סטאשה מתמודד גם על ראשות עיריית וינה.

איטליה

מפלגת "הליגה הצפונית", הדוגלת באוטונומיה ובמדיניות אנטי-הגירה היא חלק מהקואליציה של ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני. היא חיזקה בשנים האחרונות את מעמדה והשפעתה בפוליטיקה האיטלקית. איטליה היא נקודת הכניסה העיקרית לאירופה של מהגרים מאפריקה. בשנה שעברה חתמה ממשלת איטליה על הסכם עם לוב, לפיו היא תשלח בחזרה אוניות שמנסות להיכנס למים הטריטוריאליים שלה באופן בלתי חוקי. היא גם העבירה חוקים מחמירים המאפשרים לרשויות לקנוס ולאסור מהגרים לא חוקיים. רומא גם תמכה בגלוי בגירוש הצוענים מצרפת.

בולגריה

מפלגת האנטי-רומה הפכה למפלגה הרביעית בגודלה בפרלמנט בבחירות שנערכו בשנה שעברה, לאחר שזכתה ב-9.4% מהקולות. המפלגה קוראת להריסת גטאות הרומה וביטול סיוע הרווחה לצוענים שאינם שולחים את ילדיהם לבתי ספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בריטניה

הממשלה החדשה בראשות דייוויד קמרון פועלת למלא אחר הבטחת הבחירות שלה להגביל את ההגירה לממלכה המאוחדת. לבריטניה יש זרם ההגירה השני בגודלו בקרב מדינות האיחוד האירופי, אחרי איטליה.

מסקר שנערך בחודש שעבר עולה כי 64% מהנשאלים מאמינים כי רמת ההגירה הנוכחית הפכה את המדינה ל"מקום גרוע יותר לחיות בו". עם זאת, מפלגת הימים הקיצוני BNP לא הצליחה בבחירות האחרונות ונמצאת באי-סדר.

גרמניה

מפלגות ימין קיצוני זכו להישגים בבחירות האזוריות, אולם לא הצליחו להתקרב לאחוז החסימה, העומד על 5%, בבחירות לפרלמנט הפדרלי. אף שבגרמניה יש שיעורי הגירה שלילית בשנים האחרונות, נראה כי חלה עלייה בחששות הציבור לגבי שילוב האוכלוסייה הטורקית הגדולה במדינה. בנוסף, סקרים מראים כי אזרחים רבים ישקלו לתמוך במפלגה חדשה שתנקוט בעמדה קשוחה נגד מהגרים.

דנמרק ונורבגיה

מפלגת הימין הקיצוני DPP, שמזהירה מתהליך איטי של איסלמיזציה בדנמרק, היא המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט הדני מאז 2001. היא אף זכתה לתנופה רצינית בעקבות גל תחושות אנטי-איסלם לאחר משבר הקריקטורה של מוחמד ב-2005.

בנורבגיה זכתה בשנה שעברה מפלגת האנטי-מהגרים "מפלגת הקידום" ב-23% מהקולות בבחירות לפרלמנט - ההישג המרשים ביותר שלה. כיום היא מפלגת האופוזיציה המרכזית בנורבגיה.

הולנד

"מפלגת החופש" בראשות חירט וילדרס, שחרתה על דגלה את המאבק במהגרים, הפכה למפלגה השלישית בגודלה לאחר הבחירות הכלליות ביוני. היא עשויה לזכות בהשפעה רבה אם מפלגות הימין-מרכז יקימו ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגה. וילדרס רוצה לאסור על הקוראן ועל עטיית רעלות, כמו גם לסגור בתי ספר מוסלמיים במדינה. בהולנד חיים כמיליון מוסלמים מתוך 16.6 תושבים.

הונגריה

מפלגת הימין הקיצוני "יוביק" זכתה לראשונה במושבים לפרלמנט בבחירות באפריל 2010, ולעלייה בתמיכה לקראת הבחירות המוניציפליות בתחילת החודש הבא. "יוביק" מנצלת את הטינה כלפי קהילת הרומה הגדולה במדינה. באחרונה הודיעה המפלגה כי בני הרומה מהווים איום לבטיחות הציבור, וכי יש לשים אותם במחנות "להגנת הסדר הציבורי".

צרפת

מפלגת הימין הקיצוני FN של ז'אן-מארי לה פן הינה כוח משמעותי בפוליטיקה הצרפתית מאז סוף שנות ה-80'. שיא התמיכה בה היה בבחירות לנשיאות ב-2002. חמש שנים לאחר מכן חלה ירידה במספר הקולות בה זכתה, לאחר שניקולא סרקוזי השמרן ניהל קמפיין בו קרא להגברת הענישה. אולם המפלגה התאוששה בבחירות האזוריות שהתקיימו במרץ.

בקיץ האחרו, פתח סרקוזי במסע לגירוש בני הרומה בחזרה לארצם, ובניסיון לשלול מפושעים ממוצא זר את אזרחותם הצרפתית - צעדים שזכו לביקורת רבה מצד כנסיות, ארגוני זכויות אדם, מפלגות האופוזיציה והאיחוד האירופי. ממשלתו גם צפויה להיות הראשונה באירופה שתאסור על נשים לעטות בורקות בפומבי.

שוויץ

מפלגת הימין הקיצוני הפופוליסטית SVP זכתה ב-27% מהקולות, יותר מכל מפלגה אחרת, בבחירות לפרלמנט שהתקיימו ב-2007. היא תומכת במשאל עם שיתקיים בקרוב לגבי האצת הליכי גירוש של פושעים ממוצא זר. בשנה שעברה תמכו אזרחי המדינה באיסור על בניית צריחי מסגדים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully