וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לח"כים: מוכן לנוכחות כוח נאט"ו בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, מערכת וואלה! חדשות

19.12.2010 / 16:53

יו"ר הרשות הפלסטינית התארח בכינוס של אנשי יוזמת ז'נבה ברמאללה ואמר: "הצעתי לאולמרט שנאט"ו ישמש כצד שלישי בשטח אחרי שישראל תיסוג ממנו". על נתניהו: "הוא חושש שממשלתו תיפול"

תאגיד כאן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מוכן לנוכחות כוח נאט"ו בגדה המערבית לאחר שתוקם מדינה פלסטינית. בכינוס שערכו אנשי יוזמת ז'נבה ברמאללה, בו השתתפו עשרות פעילים בראשות יו"ר העבודה לשעבר עמרם מצנע, התייחס אבו מאזן למו"מ שניהל עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - ואמר: "אני זה שהצעתי שנאט"ו ישמש כצד שלישי בשטח אחרי שישראל תיסוג ממנו". הוא הוסיף, כי אולמרט הציג בפניו מפות אך מעולם לא העביר לו אותן. "יש כאלה שאומרים שאנחנו סרבנו להצעות של אולמרט. האמינו לי, זה לא נכון".

יו"ר הרשות הוסיף: "נפגשתי כמה וכמה פעמים עם נתניהו. אמרתי לו בפגישה האחרונה בבית שלו שאיני יכול להמשיך לנהל משא ומתן כל עוד הבנייה בהתנחלויות נמשכת. הוא אמר לי שהוא לא יכול משום שהוא חושש שממשלתו תיפול".

לדברי אבו מאזן, "השלום יקר יותר מהתנחלויות, משום שבניגוד לכל הדברים המשניים, הוא למען עתידנו". הוא הוסיף, כי הפלסטינים הפכו את "תרבות הטרור ואלימות לתרבות של שלום ויציבות. אפשר לראות את זה בגדה המערבית, כי אנשים כאן מאמינים בשלום ורוצים בו. איננו רוצים שפיכות דמים, כפי שקרה בעזה אתמול, ואנחנו מאמינים בשלום שיושג רק באמצעות משא ומתן. זאת הדרך היחידה ולא נחמיץ אותה". עוד אמר יו"ר הרשות, כי "בסופו של דבר אנחנו רוצים לעשות שלום בין העמים ולא בין הממשלות. בלי הבנה בין שני העמים, שתי הממשלות לא יוכלו לחתום על הסכם".

יו"ר העבודה לשעבר וראש הוועדה הקרואה בירוחם לשעבר, עמרם מצנע, דיבר גם הוא בזכות הבנה וחתימה מהירה על הסכם. "רוב הישראלים מבינים שנאלץ לבצע ויתורים כואבים, נאלץ לסגת לגבולות 67' עם שינויים קלים, לחלק את ירושלים, ותהיה מדינה פלסטינית", אמר מצנע, "נראה לי שאנחנו קרובים מאי פעם למציאת פתרון לסוגיות הליבה, אך יחד עם זאת אנחנו מאוד רחוקים מהסכם. שני הצדדים לא מבינים שהאינטרס להגיע לשלום הוא אינטרס של המזרח התיכון כולו".

"הסכם אוסלו לא קיים יותר"

בכינוס נכחו חברי הכנסת דניאל בן סימון וראלב מג'אדלה מהעבודה, אורית זוארץ ושלמה מולה מקדימה וכן חברי הכנסת של סיעת מרצ. בכינוס דיברו גם בכירים נוספים בהנהגה הפלסטינית. דוברו של אבו מאזן, יאסר עבד ראבו, אמר כי "פתרון שתי המדינות חייב לעמוד מעל כל הדברים המשניים. יש להציג קול אחר ולהראות שיש עדיין תקווה".

מנגד, הביע מנהל צוות המו"מ הפלסטיני, נביל שעת', פסימיות וקבל על איטיות בהתקדמות השיחות. "אני זוכר את ימי רבין, כמה מהר הדברים הלכו וכמה מהר הושגה התקדמות. אני מקווה שמותו של רבין לא הביא גם למותו של השלום. היום בלתי אפשרי לנוע קדימה". שעת' הוסיף כי ממשלת נתניהו לא ממלאת יותר התחייבויות קודמות של ישראל וכי "הסכם אוסלו לא קיים יותר".

"המצב בשטח בלתי נסבל", הוסיף שעת', "הבתים שלנו נלקחים מאיתנו, הכבוד שלנו נלקח מאיתנו, הכל נלקח מאיתנו. יחד עם זאת, אנחנו מחויבים לשלום איתכם, מחויבים לפתרון שתי המדינות ומחויבים לא לשוב לדרך האלימות. נגמרו הימים שנסעתם ליד רמאללה וחששתם שיירו בכם, והכל בזכות אבו מאזן שגרם לכך לקרות". גם בכירת הרשות הפלסטינית חנאן עשראווי הביעה בדבריה תרעומת על הממשלה הנוכחית. "אם רוב הציבור הישראלי רוצה שלום, אז עליו לבחור בממשלת שלום. לפני שרעיון שתי המדינות יעלם, עכשיו ההזדמנות ליישמו ולשם כך יש לפעול בדחיפות וברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully