וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש ישיבת הסדר: "לא להתגייס לצנחנים"

14.12.2010 / 19:25

בעקבות דברי מח"ט הצנחנים, קרא הרב אריה הנדלר, סגן ראש ישיבת ההסדר בשעלבים, לתלמידיו לא להתגייס לחטיבה עד שיוחלף מפקדה. "מח"טים רבים שמחים לקלוט אותנו"

סגן ראש ישיבת ההסדר בקיבוץ הדתי שעלבים, הרב אריה הנדלר, תוקף בחריפות את דבריו של מח"ט הצנחנים אלוף-משנה אהרון חליווה נגד מסלול ישיבות ההסדר בצה"ל וקרא לתלמידיו שלא להתגייס לחטיבה האדומה. במכתב ששלח היום (שלישי) לתלמידים, תקף הנדלר את חליווה. "תפקידו של מפקד הוא לפקד", כתב, "מפקד שאינו מזדהה עם הפקודות שניתנו לו צריך להניח את הדרגות על השולחן וללכת הביתה. החלטת הדרג המדיני היא שיהיה שירות של בני ישיבות ההסדר, ומי שלא מוצא חן בעיניו שיחפש לו צבא אחר. בצבא הזה יש ביני"שים".

לדברי הנדלר, חליווה פגע בציבור שלם. "החיילים הללו שאתה לא שונא אותם, אבל שונא את המסלול שלהם, יצטרכו להתסער קדימה כשאתה תקרא לעברם 'אחרי'. האם אתה בטוח שאנשים שאתה שונא את המסלול שלהם ירוצו אחריך בלב שלם?", תהה הרב.

בסיום מכתבו, קרא הנדלר לכל תלמידיו שלא להתגייס לצנחנים אלא להתנדב לחטיבות אחרות. "מח"טים רבים שמחים לקלוט את בעלי המסלול השנוא", הוא אומר. "אנחנו צריכים להחליט שעד שהמח"ט הזה לא מסיים את תפקידו בחטיבת הצנחנים אנחנו מוותרים על השירות בחטיבה הזו ומחליפים אותה בחטיבה אחרת. איננו משחקים ברוגז עם המדינה, אנו פשוט הולכים למקום שבו יקל עלינו לשרת בצורה נעימה וחיובית מלכתחילה".

אחרי שעורר סערה בדבריו, שוחח חליווה עם ראש איגוד ישיבות ההסדר, הרב חיים דרוקמן, והביע בפניו את הערכתו כלפי חיילי ישיבות ההסדר. גם הרמטכ"ל גבי אשכנזי התנער מדבריו של חליווה ואמר כי תלמידי ישיבות ההסדר הם "חומת המגן" וכי על המדינה להצדיע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully