וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל נזקי השריפה: נאסרה כניסת מטיילים לכרמל

רמי שני

9.12.2010 / 17:01

בשל חשש מהתמוטטות עצים, שיטפונות וקריסת קרקע, אסר משרד החקלאות כניסת מטיילים ליערות הכרמל עד 26 בדצמבר. בנוסף, עלולה כניסת מבקרים לפגוע בשיקום הטבעי של היערות

משרד החקלאות, הממונה על פקודת היערות, הוציא בצהריים (חמישי) אזהרה לציבור שלא להגיע לטייל באזור הכרמל בשל סכנה להתמוטטות עצים וקריסת קרקע. המשרד פרסם צו מיוחד הסוגר את האזור לכניסת אזרחים לא מורשים עד לסיום עבודות השיקום והגיזום ההכרחיות. הצו נחתם על ידי שר הרווחה יצחק הרצוג, הממונה על היערות בישראל. תוקפו של הצו הוא עד 26 בדצמבר.

במשרד מזהירים כי נוכח הגשמים הצפויים בסוף השבוע, עלולים להתרחש שיטפונות מלווים בסחף קרקע, כיוון שהשטח נותר חשוף ללא צמחים ששומרים את הקרקע מלוכדת, ואילו שכבת האפר מהשריפה אטמה את הקרקע לחלחול מים.

השבוע קיים שר החקלאות שלום שמחון, הממונה על רשות הניקוז הארצית, דיון מיוחד לבחינת היערכות משרד החקלאות לצמצום נזקי השיטפונות הצפויים. בתוך כך, רשות הניקוז פועלת לנתב את זרימת מי הגשמים הצפויים לצירים מתוכננים ומותאמים לניקוז, כדי למנוע ככל הניתן סחף של אדמה מפארק הכרמל.

מנכ"ל רשות ניקוז כרמל, משה יזרעאלי, פנה בהנחיית משרד החקלאות לכל הרשויות המקומיות וליישובים במרחב, כדי להיערך לגשם הצפוי, לנקות ולפנות את כל המטרדים והמפגעים השונים מתעלות הניקוז. בנוסף, במשרד החקלאות הסבירו כי דרוש זמן לשיקום אקולוגי טבעי, וכניסה לא מבוקרת של מבקרים עלולה לפגוע בתהליך הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully