וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אן פולארד הועלתה לארץ לאחר שנקלעה למצוקה

פנחס וולף

6.12.2010 / 20:25

הממשלה העלתה לארץ את אשתו הראשונה של ג'ון פולארד, אן, לאחר שסבלה ממצב בריאותי וכלכלי קשה בארה"ב. רה"מ: "יש לנו חוב הומניטרי ומוסרי כלפי אן וג'ונתן פולארד"

הממשלה העלתה היום (שני) במבצע מיוחד את אן פולארד, אשתו הראשונה של ג'ונתן פולארד, המרצה מאסר עולם בארצות הברית באשמת ריגול לטובת ישראל. פולארד הועלתה כשהיא סובלת ממצב בריאותי וכלכלי קשה, בליווי אביה בכיסא הגלגלים. הם שוכנו במלון וטופלו על ידי רופא, כאשר נציגי הממשלה אף דאגו להם למזון. לאחר קליטתם הראשונית, המדינה צפויה לדאוג למגורי קבע עבור השניהם.

הבאתה ארצה של פולארד הועלתה לאחר שזו יצרה קשר עם שגרירות ארצות הברית בניו יורק כבר באוגוסט השנה, ודיווחה על מצבה הרעוע. ניסיונות השגרירות ליצור עמה קשר בימים שלאחר הפניה עלו בתוהו, ועקבותיה נעלמו. לפני מספר ימים יצרה קשר שוב, והפעם הצליחו לאתרה. הקונסול שהגיע לבקר בביתה מצא אותה חיה בתנאים קשים מאוד ובעקבות כך מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את מזכיר הממשלה צבי האוזר לרכז את הטיפול כדי להביאה לישראל.

שר החוץ אביגדור ליברמן הקצה סכום של אלפי דולרים מתקציב משרדו לקליטתה הראשונית. לדברי נתניהו, "למדינת ישראל יש חוב הומניטרי ומוסרי כלפי אן פולארד וג'ונתן פולארד, שאנו גם פועלים לשחרורו".

אן פולארד נדונה בעבר לחמש שנות מאסר בארצות הברית על חלקה בפרשיית הריגול בה הורשע בעלה. לאחר מכן התגוררה בישראל ואף זכתה לקצבת קיום, אולם לפני מספר שנים בחרה לשוב לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully