וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן הפיל 13 חשודים בהפעלת "מוניות סמים"

איילה חננאל

1.12.2010 / 0:06

החשודים הפעילו טרנזיטים מוסווים כמוניות לצורך הסעת מכורים מאזור התחנה המרכזית בתל אביב אל נקודות איסוף הסם. השירות פעל מדי יום, עד חצות. המשטרה: "תופעה רחבה וחמורה"

המשטרה הפעילה בחודשים האחרונים סוכן סמוי שהביא למעצרם של 13 חשודים בסחר בסמים באזור תל אביב. הסוכן, שהופעל על ידי לשכת המודיעין והבילוש של מרחב יפתח, נטמע בקרב אוכלוסיית הנרקומנים באזור התחנה המרכזית הישנה בעיר, וסייע במאבק נגד "מוניות הסמים", שיטת הפצה שצברה באחרונה פופולריות בקרב הסוחרים. שלשום פשטו הבלשים על בתיהם של הסוחרים ואתמול (שלישי) הוארך מעצרם של החשודים בבית משפט השלום ת"א.

"מוניות הסמים" נראות כמוניות שירות רגילות - רכב טרנזיט לשמונה נוסעים שצבעו צהוב. אך המוניות הללו משתמשות בהסוואה כדי להסיע נרקומנים וסוחרי סמים מאזור התחנה המרכזית הישנה לנקודות המכירה.

בראש הפירמידה ניצבים סוחרי סמים בכירים מאזור לוד ורמלה המתקשרים עם שני סוחרים מדרג זוטר יותר. האחד אוסף את ה"לקוחות" במונית אל מקום המפגש, והשני, שמסתתר בנקודה זו וממתין למוניות, מוכר לעמיתו את הסמים. אחר כך חוזר הסוחר הראשון אל המונית ומוכר את הסם לנוסעים, שמזריקים אותו בדרך כלל עוד לפני שירדו מהמונית.

עשרות אלפי שקלים מדי יום

ה"שירות" פועל משש בבוקר ועד חצות. בכל ארבעים דקות יוצאת מונית נוספת. "במקום הזה ניתן לפגוש את כל קהילת הנרקומנים של תל אביב", מספר ראש לשכת בילוש ומודיעין במרחב יפתח רפ"ק אסף צור, "מדובר בתעשייה של קווי מוניות שמשרתים את סוחרי הסמים ואשר מגלגלת רווחים של עשרות אלפי שקלים מדי יום".

כדי להילחם בתופעה, סימנו תחילה במשטרה את הסוחר שהמתין מוסתר בנקודת המפגש. לאחר מארבים ותצפיות, פשטו השוטרים על הסוחרים שעה שהצטיידו באספקה חדשה ועצרו כך כארבעים חשודים בארבעת החודשים האחרונים. כמו כן נתפסו כחמישה קילוגרמים של הרואין.

בנקודה זו החלו הסוחרים להתחכם, הרחיקו את נקודות המפגש ושינו אותן באופן תדיר. עקב כך החלה המשטרה לפעול כנגד הסוחרים האמונים על איסוף הנוסעים למונית ולפני שלושה חודשים הוחלט, כאמור, על הפעלת סוכן סמוי. הסוכן גידל זקן, למד את שפת הגוף והקודים של המכורים ואימץ מראה מלוכלך ומוזנח. "הבנו כי מדובר בתופעה רחבה וחמורה והחלטנו להאריך את משך הפעלתו של הסוכן", סיפר צור. המהלך השתלם, ואתמול הוארך מעצרם של החשודים שבאו במגע עם הסוכן.

עדכון ראשון: 21:06

  • עוד באותו נושא:
  • סחר בסמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully