וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן לפרקליטים: סיימו השביתה ותנאיכם יתקבלו

30.11.2010 / 19:38

שבועיים לאחר פרוץ שביתתם, מבטיח שר המשפטים לסייע לפרקליטים. במכתב שהעביר לשובתים מציין נאמן כי יפעל שדרישותיהם ייענו. "הנזק שנגרם למדינה הוא חמור ביותר"

שר המשפטים יעקב נאמן הודיע הערב (שלישי) כי יפעל לכך שדרישות הפרקליטים ייענו, זאת במידה שהם יסיימו את השביתה באופן מיידי. נאמן אמר זאת בדיון על שביתת הפרקליטים במליאת הכנסת. בנאומו, הקריא נאמן מכתב שנשלח לפרקליטים. "אני מקווה כי עם סיומה המיידי של השביתה, תימצא הדרך להיענות לבקשות המיוחדות והראויות של הפרקליטים, הנובעים מייחודיות עבודתם".

נאמן כתב עוד כי "אני מוכן לקחת חלק פעיל במגעים עם האוצר למתן תנאים שיינתנו לפרקליטי המדינה. אני בדעה שצריך לסיים את השביתה, וכי הנזק שנגרם למדינה הוא חמור ביותר". נאמן הדגיש במכתב כי "יש להיענות לדרישות הגיוניות וצודקות, אך השביתה היא לא דרך לגורם כל כך חשוב שדורש את אמון הציבור. אפשר היה להגיע לסיכומים מאוד טובים לפרקליטים, ואפשר יהיה להגיע לסיכומים אלה תוך זמן קצר מאוד בלי איומים ובלי נזק חמור לציבור".

גורם בארגון הפרקליטים מסר בתגובה כי "הדברים מיותרים, ראוי שנאמן יפסיק להטיף מוסר, יגלה מנהיגות, ייקח אחריות כשר המשפטים ויביא לפתרון המשבר הגדול ביותר שידעה מערכת המשפט מאז קום המדינה". הערב גם התקבלה החלטה בארגון על החרפת השביתה, בעקבות הצטרפותם של המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטי המחוזות ומנהלי המחלקות בפרקליטות המדינה. משמעות הדבר היא שלא יינתנו אישורים להפעלת סוכנים סמויים, לא יינתנו אישורים לחתימה על הסכמי עד מדינה ולא יאושרו הסדרי טיעון.

אמש, לאחר שבועיים של שביתה, החליטו הפרקליטים עובדי המדינה להחריף את צעדיהם. בישיבת מטה המאבק של הפרקליטים הוחלט כי החל מיום רביעי הפרקליטים יפסיקו להופיע בתיקי מעצרים של עבירות חמורות בהם הופיעו עד כה.

שביתת הפרקליטים הובילה עד כה לזיכוי נאשמים, לשחרורם למעצר בית של מספר נאשמים בעבירות חמורות וכן לשחרורם של חשודים בעבירות שונות, בהן עבירות נשק ועבירות מין, מכיוון שלא הוגש נגדם כתב אישום. בנוסף, הפרקליטות לא מתכוונת להגיש בקשות שונות, דוגמת בקשות להארכת החזקתם בהפרדה של נאשמים בעבירות רצח, דוגמת רוצחו של עדי אזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully