וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרים: פרקליטי המדינה ישבתו גם היום

17.11.2010 / 7:00

פרקליטי המדינה ימשיכו היום בשביתה במחאה על תנאי העסקתם, לאחר שאתמול לא התקיימה פגישה בין נציגיהם לבין אנשי משרד האוצר. בשל השביתה, צפויים שיבושים בדיונים בבתי המשפט

שביתת פרקליטי המדינה צפויה להימשך גם היום (רביעי) ולגרום לשיבושים בעבודת בתי המשפט. זאת לאחר שאתמול כלל לא התקיימה פגישה בין נציגי הפרקליטים לבין אנשי משרד האוצר.

חלק קטן מפרקליטי המדינה הופיעו אתמול לדיונים בבתי המשפט. כך, למשל, על פי נתונים שהציגו הערב הפרקליטים, במחוז הדרום נציגי הפרקליטות לא הופיעו ל-76 מתוך 79 הליכים שהתקיימו. אולם בחלק מהמקרים השופטים בכל זאת החליטו לקיים את הדיונים. בירושלים, לדוגמה, הרכב בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי הקריא אתמול את פסק הדין בערעורו של פיני כהן, אולם הדיון שהיה אמור להתקיים לאחר מכן אצל אותו הרכב במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בוטל.

מנגד, דיון בערעור של משפחות הפשע שורפי ושחאדה התקיים בבית המשפט העליון ללא נוכחות נציג מהפרקליטות. במקרים מסוימים החליטו השופטים לשחרר נאשמים שהפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם, מאחר שנציגי התביעה לא התייצבו באולם הדיונים.

זה כשבעה חודשים מתנהל משא ומתן בין האוצר לפרקליטים, שדורשים שיפור בתנאי העסקתם. הפרקליטים מוחים, בין השאר, על כך שהמשכורות שלהם נמוכות, ורבים מהם אינם זוכים להחזרי הוצאות רכב וטלפון וכן סובלים מקשיי קידום במערכת. יצוין גם כי הפרקליטים הוחרגו מההסכם החדש שגובש עם ההסתדרות.

(עדכון ראשון 22:10, 16.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully