וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התערב, הפרקליטים יחלו במו"מ עם האוצר

16.12.2010 / 19:57

פרקליטי המדינה, השובתים כבר חודש, נענו להצעת לשכת נתניהו למו"מ ישיר עם הממונה על השכר באוצר. עם פתיחת המו"מ צפויים הקלות בשביתה שמשתקת את מערכת המשפט

פריצת דרך בשביתת הפרקליטים? לאחר כחודש של שביתה, במהלכה קראו גורמים רבים לראש הממשלה להתערב, פנו הערב (חמישי) גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לארגון הפרקליטים, והציעו להם להתחיל במשא ומתן ישיר, על בסיס יומי, עם הממונה על השכר באוצר, בליווי נציג של ראש הממשלה. הערב הודיעו הפרקליטים שהם מקבלים את ההצעה.

בשלב זה עדיין לא נקבע מתי יחל המשא ומתן, שילווה ככל הנראה על ידי מזכיר הממשלה צבי האוזר, אך ההערכה היא שהוא יפתח בקרוב. הדיונים יעסקו בכל הסוגיות שבמחלוקת, כולל שכר הפרקליטים. הפרקליטים הודיעו כי הם ממתינים כעת להתייחסות מצדם של ראש הממשלה ושל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שתיווך בין הצדדים.

בהודעה שפרסם ארגון הפרקליטים נאמר עוד כי "כצעד בונה אמון ומתוך תקווה לפריצת דרך משמעותית במו"מ", הורה הארגון על שורה של הקלות בשביתה, שיכנסו לתוקף עם פתיחת המו"מ. לאחר שהצדדים ישבו יחד, תתיר ועדת החריגים של הארגון לטפל בתיקי ועדות שחרורים חמורים בבתי כלא בכל רחבי הארץ.

בנוסף, במסגרת ההקלות הצפויות, יטפלו הפרקליטים בתיקי מעצר בעבירות שעד כה החרימו, דוגמת שוד, הצתה, חטיפה ועבירות סמים חמורות. הפרקליטים גם הודיעו כי ועדת החריגים תגלה גמישות רבה יותר ותאשר עבודה במקרים חריגים ומיוחדים בתחומי משפט אחרים.

באוצר הגיבו באיפוק להודעת הפרקליטים, והזכירו הצעה אחרת שעלתה במהלך המגעים בין הצדדים. "הצענו לפרקליטים להעביר את הסכסוך לפתרון במוסד לברורות מסוכמת. ההצעה הזו עומדת בעינה", אמר דובר משרד האוצר שלומי שפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully