וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק מת לאחר שאיבד הכרתו בפעוטון בפ"ת

אריאל נוי

12.12.2010 / 19:45

צוות הפעוטון בפ"ת לא הצליח להעיר את התינוק משנתו, והזעיק למקום צוות מד"א. התינוק הובהל לבית החולים שניידר, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. סיבת המוות טרם ידועה

מותו של תינוק בן חמישה חודשים נקבע אחר הצהריים (ראשון) לאחר שאיבד את הכרתו בעת שישן בפעוטון בפתח תקווה. צוות הפעוטון ניסה להעירו ומשלא הצליח הזעיק למקום צוות של מד"א שפינה את הפעוט לבית החולים שניידר בעיר, שם נקבע מותו. עדיין לא ברורה סיבת המוות. בני טבק, פראמדיק מד"א ירקון, סיפר לוואלה! חדשות כי "הגענו למקום וראינו תינוק ללא דופק, ללא נשימה וכחול. ביצענו בו החייאה, ותוך כדי כך פיננו אותו לשניידר".

מבית החולים שניידר נמסר כי התינוק הגיע ללא סימני חיים. "למרות מאמצי ההחייאה הממושכים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו". בתוך כך, מפרסם משרד הבריאות המלצות לשמירת חום גוף התינוק בבית ומחוץ לבית. לפי ההנחיות, תינוקות רגישים במיוחד לקור, בגלל שטח הגוף הגדול ביחס למשקלם, הגורם לאובדן חום מהעור, ויסות חום לקוי, וחוסר יכולתם לבטא תחושת קור.

על כן, ממליץ משרד הבריאות לשמור על טמפרטורה נאותה בחדר התינוק בתקופת החורף: בין 20 ל–22 מעלות צלזיוס. עוד מומלץ להקפיד על לבוש נוח ומחמם של כמה שכבות, למניעת אובדן חום. כמו כן, מומלץ להלביש את התינוק בבגדים קלים וצמודים לגוף. כאשר משכיבים את התינוק יש לדאוג שהשמיכה לא תעבור את אזור בית החזה ורצוי להדק את השמיכה למרגלות המיטה ובצדדים.

כדי להעריך האם קר או חם לתינוק, מומלץ למשש את בטנו או גבו. התינוק אמור להיות בטמפרטורה נעימה למגע. בכל מקרה, מדגישים במשרד הבריאות, יש להימנע מחימום יתר. בכדי לשמור על בטיחות התינוק מומלץ לחמם את החדר באמצעות מזגן או רדיאטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully