וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט השריפה: "פתח לשיפור יחסים עם טורקיה"

7.12.2010 / 21:41

החלטת טורקיה לשלוח שני מטוסים לסיוע כיבוי השריפה בכרמל, פתחה לדברי גורם מדיני בי-ם "פתח לשיפור היחסים". מקורבי ליברמן: "התנצלות תהיה כניעה לטרור"

גורם מדיני בירושלים התייחס הערב (שלישי) למגעים המתחדשים בין טורקיה לישראל. לדברי הגורם, "בהמשך להחלטת ממשלת טורקיה לשגר שני מטוסים לסיוע בכיבוי השריפה בכרמל, נוצר פתח לשיפור היחסים בין שתי המדינות. ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה חשיבות רבה בשיפור היחסים הללו, ומעל הכל הוא נחוש להבטיח שחיילי וקציני צה"ל לא יהיו חשופים לתביעות ומעצרים בעולם. בשלב זה, שני הצדדים מחפשים נוסח של פשרה שיבהיר כי מדינת ישראל לא פעלה בזדון. המגעים יימשכו גם בימים הקרובים במאמץ להגיע לפתרון מוסכם".

מקורבי שר החוץ אביגדור ליברמן התייחסו לאפשרות שישראל תתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה כדי לשפר את היחסים. לדבריהם, "התנצלות בפני טורקיה היא בגדר כניעה לטרור. אם כבר, אנחנו צריכים לדרוש שטורקיה תתנצל בפני ישראל ותשלם פיצויים על הסיוע שנתנה לקבוצת טרוריסטים ולארגון ה-IHH, שגם מדינות באירופה כמו גרמניה מגדירות ארגון טרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול לסיוע ששלחה טורקיה לכיבוי השריפה בכרמל. נתניהו אמר כי "יש הערכה רבה מצדנו לעובדה שממשלת טורקיה שלחה שני מטוסים בזמן שהיינו זקוקים להם. אני חושב שזה דבר חשוב, שיאפשר לנו לקדם את שיפור היחסים בהמשך, אבל מעבר לזה אין לי מה להוסיף".

גורם במשרד החוץ הטורקי דיווח לפני יומיים כי דיפלומט טורקי בכיר נפגש עם נציג ישראלי בז'נבה, והשניים דנו בדרכים ליישוב המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות.

לדברי הגורם, תת-מזכיר משרד החוץ הטורקי, פרידון סינירליאוגלו, הוא הדיפלומט שנפגש עם הבכיר הישראלי. הגורם סירב לציין מי הוא הבכיר הישראלי או למסור פרטים נוספים על הפגישה.

*עדכון ראשון - 18:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully