וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיזבאללה מרוצים מהשריפה: "ישראל נכשלה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.12.2010 / 22:41

התקשורת הערבית ברובה מביעה סולידריות עם הנפגעים בשריפה בכרמל אך ישנם מספר כלי תקשורת שמעדיפים לשמוח לאיד. "אל-מנאר": השריפה מוכיחה שישראל כמעט חסרת יכולות ומוכנות"

כלי התקשורת המרכזיים בעולם הערבי מביעים סולידריות וכאב עם נפגעי שריפת הענק בכרמל, אולם רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה דווקא שמחה לאיד. בדיווח נרחב על השריפה שפרצה בכרמל נמסר ברשת כי ישראל נכשלה כישלון חרוץ בניסיון לכבות את השריפה. "למרות האימונים, ישראל נכשלה", דיווחו.

"שריפת הענק בכרמל חשפה את יכולות שירותי הכיבוי הישראלים והוכיחה כי למרות האימונים הרבים שישראל מקיימת בשנים האחרונות ולמרות שגורמים ישראלים טוענים כי פיקוד העורף נמצא במוכנות מלאה כדי להתמודד עם כל מקרה חירום ולעמוד בפני השלכות של מלחמה כוללת, היא כמעט חסרת יכולות ומוכנות", נמסר בדיווח של הרשת הלבנונית.

שריפה בכרמל, יום שישי, דצמבר 2010. AP
"השריפה בכרמל הוכיחה ללא שום ספק שישראל אינה מסוגלת להיכנס למלחמה"/AP

גם רשת אל-ג'זירה הקטארית העדיפה להתמקד בכישלון הישראלי להשתלט על האש: "צוותי ההצלה מ-17 מדינות אינם מצליחים להשתלט על האש המתפשטת בהר הכרמל שבאזור חיפה. "אנשי כיבוי האש אינם מסוגלים להשתלט על האש בשל הרוחות המזרחיות העזות, בשל מתווה השטח ובשל מחסור בכוח אדם", נמסר עוד.

לשמחה לאיד הצטרף גם אתר החדשות "פלסטין היום" המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי. פרשן פלסטיני לענייני ישראל, ששמו לא נמסר בדיווח, אמר לאתר כי "השריפה בכרמל הוכיחה ללא שום ספק שישראל אינה מסוגלת להיכנס למלחמה – לא עם סוריה, לא עם חיזבאללה ואפילו לא עם חמאס בעזה". הפרשן תהה מה ישראל תעשה אם טילי חיזבאללה יפלו באותו מקום שבו פרצה השריפה.

שריפה בכרמל, יום שישי, דצמבר 2010. GettyImages
שריפה בכרמל, יום שישי, דצמבר 2010/GettyImages

"כל האימונים שישראל קיימה מאז תום מלחמת לבנון השנייה ואפילו לאחר מבצע 'עופרת יצוקה', שכללו צפירות, אזעקות, אימון בנושא נשק ביולוגי והכנת העורף – מוכיחים שכל האימונים הללו נכשלו והם נועדו אך ורק לצרכי תעמולה פנימית", אמר. הוא תהה עוד מה ישראל תעשה אם טיל ביולוגי יפול בישראל: "נתניהו קורא לעולם לסייע לו בגלל שריפה אחת. מה הוא יעשה אם במלחמה הבאה יפרצו הרבה שריפות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully