וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפונים שומרים על אופטימיות: "נצא מחוזקים"

רמי שני

3.12.2010 / 21:42

תושבי קיבוץ בית אורן ושכונת דניה בחיפה, שפונו מבתיהם בשל החשש מהשריפה הגדולה, מביטים אל העתיד ומסרבים לראות שחורות. "זהו אסון, אבל בטוח שנדע לצאת ממנו מחוזקים"

"נעשה את השבת אצל הבת שלנו, יחד עם המשפחה שלה. בבית שלנו מסוכן היום להיות", כך סיפרה עמליה אדר משכונת דניה בחיפה, שנאלצה להתפנות ביחד עם בעלה חגי, מהבית שבו הם גרים. "הבן שלנו גר גם כן בבית בקומה מעלינו. הוא התפנה וגם אנחנו", סיפרה. עמליה ובעלה, בני 82 ו-84 סיפרו כי אינם מודאגים. "אנחנו יודעים שכשהשריפה תגמר, נחזור הביתה. הנוף יהיה פחות ירוק, אבל אני בטוחה שהבית לא יפגע", אמרה עמליה. מאות משפחות מהשכונה בה מתגוררים השניים, נאלצו לפנות את בתיהם מחשש שהאש תתפרץ אל תוך השכונה.

"אנחנו התפננו אבל בגלל שהלהבות הפכו נמוכות יותר, שבנו הביתה" סיפר יעקב צייגר, "חששנו בהתחלה שלא נוכל לשוב ונצטרך לעשות את השבת במקום אחר, אבל לשמחתינו הכל הסתדר".

קיבוץ בית אורן בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. דן בלילטי, AP
"צריך לראות את הדברים באופן חיובי"/AP, דן בלילטי

משפחות המפונים מהישובים שעל רכס הכרמל, הגיעו אחר הצהרים לקיבוץ עין כרמל, לדיון עם הנהגת המועצה האזורית חוף הכרמל על הצפוי בימים הקרובים, בהם יאלצו לשהות מחוץ לבתיהם. בין המשפחות, רבים מהחברים והתושבים של קיבוץ בית אורן: "אני מקווה שנשוב מהר הביתה", סיפר מוטי דגון והוסיף, "אשתי ושלושת הילדים שלנו נמצאים בקיבוץ נחשולים, שם קיבלנו יחידת דיור. אני לא יודע מה יהיה בימים הקרובים. נשארתי בבית אורן היום, כדי לשמור על הבית, אבל בשלב מסוים התבקשנו לעזוב". דגון היה בין התושבים שפונו בידי שוטרים לאחר שסרבו לפנות את הקיבוץ. "צריך לראות את הדברים באופן חיובי", הדגיש, "זהו אסון, אבל אני בטוח שנדע לצאת ממנו מחוזקים".

קיבוץ בית אורן בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. דן בלילטי, AP
"אני לא יודע אם נוכל לשקם את ההריסות", בית שנפגע בשריפה בבית אורן/AP, דן בלילטי

רבים מהתושבים המפונים הביעו חשש שיעדרו מבתיהם למשך זמן רב: "אני לא יודע אם נוכל לחזור היום הביתה. אבל אני מקווה שזה יקרה מהר", סיפרה נילי סנקר, חברת הקיבוץ בית אורן, "אני חושבת, שאנחנו צריכים לחזור מיד כשיסיימו את שיקום מערכות החשמל והמים, לפחות לבתים שלא ניזוקו".

צעירי הקיבוץ, המתגוררים בשכונה שניזוקה בצורה הקשה ביותר, חוששים יותר: "אני לא יודע אם נוכל לשקם את ההריסות", אמר אחד מהם, "נצרך הרבה מאוד כוח לזה, אני מקווה שיש לנו. את השבת, בכל אופן, נבלה בנחשולים, אולי זה מה שיחזיק את הקהילה שלנו, אם נהיה ביחד".

תושבי שכונת דניה בחיפה מפונים בעקבות שריפת הענק ביערות הכרמל, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
"הנוף יהיה פחות ירוק, אבל אני בטוחה שהבית לא יפגע", אמרה אחת התושבות/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully