וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר טוען: החזקה בהפרדה גרמה לי לנזק מוחי

גלעד גרוסמן

29.11.2010 / 13:27

נסים ברנס, עבריין ותיק שמרצה 17 חודשי מאסר בגין עבירות מרמה, טוען כי הוחזק בהפרדה בבית הכלא ללא כל סיבה, וכי ההפרדה גרמה לו לאירוע מוחי. שב"ס: היה חשש שיפגעו בו

הוחזקתי בהפרדה במשך שנה ללא סיבה, וכתוצאה מכך סבלתי מאירוע מוחי - כך טוען העברין נסים ברנס, שהגיש היום (שני) תביעה על סך 10 מיליון שקלים נגד שירות בתי הסוהר. מהשב"ס נמסר בתגובה כי העתירה עדיין לא התקבלה, לכשתתקבל תוצג עמדת המדינה בפני בית המשפט.

ברנס, בן 56 מפתח תקווה, הוא עבריין ותיק שצבר שורה ארוכה של הרשעות בתחום המרמה. במשפטו האחרון אף כתבה עליו השופטת כי "בלא חת הפך את דרך הפשע, המרמה והפגיעה בציבור, לאורח חייו". הוא מרצה כעת 17 חודשי מאסר בגין עבירות מרמה, לאחר שנעצר לפני כשנה אחרי שלוש שנים בהן נחשב לעבריין נמלט מכיוון שלא התייצב לריצוי עונשו.

על פי העתירה שהגיש ברנס, בדצמבר נאמר לו שעליו לעבור מכלא רימונים בו הוחזק לבית סוהר השרון, שם הוחזק בהפרדה. זאת, מבלי שניתן לו הסבר מדוע הוא מוצא מהאוכלוסיה הכללית. ברנס טוען שבהגיעו לכלא השרון הוא פתח בשביתת רעב שנמשכה שלושה ימים, אותה הפסיק רק לאחר שהובטח לו שכל בקשותיו ימולאו. למרות זאת, הוא לא הצליח לקבל הסבר על ההחלטה להחזיקו בהפרדה.

ברנס עתר לבית המשפט נגד החזקתו בהפרדה, ובדיון טענו נציגי השב"ס והפרקליטות כי הוא הועבר להפרדה לאחר שגורמי מודיעין התרשמו שהוא חושש שאסירים אחרים יפגעו בו. ברנס דרש שהגדרתו כאסיר הטעון הגנה תבוטל, ובעקבות זאת החליטו בשב"ס בתחילת החודש להעבירו לכלא מעשיהו.

בעתירתו טוען ברנס כי נגרמו לו עוול ועוגמת נופש, וכן שכתוצאה מהחזקתו בהפרדה נפגעו חופשותיו והוא לא צורף לתוכנית שיקומית ולכן לא קוצר עונשו. בנוסף, הוא טוען שזכה ל"יחס ברוטלי ומחפיר, השפלה ותנאי סגר", ואף סבל מאירוע מוחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully